התעלומה: מה באמת גרם לשגיאת המדגמים?

מדגמי הבחירות נחשבים סטטיסטית למדוייקים אך בבחירות הנוכחיות אירעה שגיאה חריגה בהשוואה בין תוצאות האמת לנתוני המדגמים ■ במהלך היום הסכימו הסוקרים פה אחד כי המצביעים לא שלשלו לקלפי המדגם את בחירתם האמיתית בקלפי הבחירות ■ הנקמה המתוקה של מצביעי הימין – כל הפרטים

מדגמי הסוקרים לוקחים חלק נכבד מתשומת לב הבוחרים במוצאי הבחירות ואף חגיגות המטה נקבעים על פי תוצאותיהן, אך בבחירות הנוכחיות אירע מקרה חריג בו כלל המדגמים טעו מעבר לטעות הסטטיסטית המקובלת. בעוד שבמדגמים קיבלה מפלגת הליכוד 27/28 מנדטים הרי שבתוצאות האמת קיבלה הליכוד 30 מנדטים.

יותר חמור מכך הייתה התוצאה במחנה הציוני. במדגמים קיבלה המפלגה גם היא 27 מנדטים, אך בתוצאות האמת התברר כי קיבלה המפלגה 24 מנדטים בלבד. נתון שהדהים את הסוקרים לא פחות מכך הוא ששגיאה זו נרשמה רק במחנה הציוני ובליכוד אך במפלגות השונות נשמר טווח השגיאה הסטטיסטי.

במהלך היום ניסו הסוקרים להבין מדוע אירעה השגיאה ובין כולם נוצרה הסכמה כי המצביעים לא הצביעו בקלפי המדגם את בחירתם האמיתית, אלא הצביעו למפלגה אחרת ומכאן התוצאות השגויות.

לידי 'כל הזמן' הגיע צילום מסך המתעד את הפעילות שנעשתה לצורך כך. ברשתות החברתיות נפוצה הודעה הקוראת להצביע במכוון למפלגות השמאל בקלפי המדגם. "בא לכם להראות לתקשורת שהיא לא קובעת סדר יום ולא תוכל לחגוג כרצונה?", נכתב בהודעה.

בהמשך ההודעה נכתב הפתרון הפשוט לכאורה: "ביום הבחירות אם יש מחוץ לקלפי שלכם, קלפי של המדגם טלוויזיה. פשוט תשימו שם פתק הפוך ממה שמתם בקלפי ורצוי פתק של מפלגה מהשמאל וכל התקשורת תלך לישון עם הדמיונות שלה ותקום עם המציאות שלנו".

ApBipjjw6Rs100dflz7yN70WwR0y-jeQMhEWKJFZFSXz

השארת תגובה