העירייה שברה את פחי האשפה – ונעלמה

עבודות תשתית ברחוב חנקין מנעו ממשאיות פינוי האשפה להכנס לרחוב ופחי האשפה הועמדו לחמישה חודשים בקצה הרחוב – השיפוצים הסתיימו וכך גם הפחים, מי יביא פחים חדשים?

אשפה בחולון
אשפה בחולון

רחוב חנקין היה סגור ליותר מחמישה חודשים מפינת סבוי סוקולוב ועד פינת חנקין הפלמ"ח בשל עבודות תשתית. במהלך תקופה זו הוצאו פחי האשפה של כל הבניינים והועמדו חלקם בפינת סבוי ובפינת רחוב הפלמ"ח.

דיירי הבתים נאלצו לכתת רגליים ולהשליך את שקיות האשפה במקומות אלו. לתוך הפחים הללו הושלכה פסולת נוספת מכל האזור, ופחי האשפה ניזוקו קשה מאוד ולא פעם חתולים וחולדות מצאו את מותם שם.

ברחוב מתנהל במגביל פרויקט "פינוי בינוי", ותושבי הרחוב מתמודדים עם חוסר חניה, רעש ולכלוך. התושבים גם מתלוננים על חוסר התחשבות מצד הפקחים שסימנו את האיזור כ'מטרה' וכלשונם 'אורבים לדיירים'.

לפני שבועיים, נפתח הרחוב חזרה לתנועה ופחי האשפה הושבו אל הבניינים, אלא שהם הגיעו שבורים ורצוצים ולא ראויים לשימוש.

הצחנה גברה, ואחת התושבות מספרת: "רצתי אל הרכב שנהגו פינה את המכלים אלינו, והתחננתי שיבוא להוציא אותם . הדגשתי בפניו שלא ניתן להשתמש בהם משום מצבם הגרוע.

הבחור קישר אותי עם מנהל שהיה מוכן להזדהות בשם אבי ושטחתי בפניו את הבעיה. תשובתו היתה: "אין לי פחים וזה מה יש, נראה אולי עוד שבוע שבועיים תקבלו" דרשתי ממנו שיפנה מיידית את הפחים על תכולתם וכך עשה כשהוא מותיר בחדר האשפה מיכל אחד שבור ומפוצץ בתחתית."

יו"ר ועד בית באחד הבניינים מרחיבה קצת יותר: "אני יו"ר ועד הבית מזה 30 שנה, כבר שבועיים מנהלת שיחות עם המוקד מול כל המוקדנים ומתחננת בפניהם שיספקו מיכלים שמישים.

מיום חמישי האחרון חמישה עשר משפחות עם תינוקות בבניין נותרו עם מיכל אחד! למשך הסופ"ש .

ברור לכל בר דעת שמיכל שבור וסדוק לא מצליח לשרת את כל המשפחות. חדר האשפה עלה על גדותיו משקיות, חתולים קרעו שקיות ומשכו אותן וכל תכולתן התפזרה על הרצפה, בשביל ובגינת הבית.

זבובים, זוהמה, יתושים, וצחנה שחדרה ונספגה בקירות הבתים."

היא ניסתה לפעול באחריותה כלפי התושבים ופנתה אל המוקד העירוני: "במוצ"ש התקשרתי למוקד והתחננתי בפני המוקדנים שאנחנו כורעים תחת הזוהמה וציינתי בפניהם שכל הפסולת נאספה על ידינו ובלית ברירה השלכנו את חלקה לתוך מכלי המיחזור. – ומבקשים שביום ראשון ירוקנו גם את מכלי המיחזור.

ביום ראשון רוקנו רק את המיכל השבור, ואת המכלים המלאים על גדותיהם בפסולת הותירו ללא ריקון.

שוב התקשרנו את המוקד ובאין מענה ופתרון, שוחחנו עם ריקי ממחלקת התברואה שהבטיחה לעזור ככל שניתן, ובשורה התחתונה התשובה: "אין באפשרותם לספק שלושה מיכלים משום שאין, העניין יכול להאריך כשבועיים ימים עד שיסופקו מיכלים"

לאחר כחצי שעה מאז השיחה, הופיע אדם רכוב על אופנים שלף שתי שקיות מאחד המיכלים הגדושים וכך הוא רוכב על אופניו ברחוב -ביד אחת אוחז באופנים ובידו השניה אוחז בשתי שקיות אשפה.

לאחר כמה דקות של שיחה עם המוקדן הציע הנ"ל לדיירי הבית להשליך את הפסולת בבניניים אחרים – השבתי לו שזה עלול לגרום לאלימות משום שוועדי הבתים האחרים לא מוכנים לזה.

בתום השיחה נשלחה אליי הודעה מהמוקד בזו הלשון: "שלום ותודה על פנייתך 180600060 לאחר בדיקה, לא נמצא מפגע. נשמח לעמוד לשירותך בכל עת, מוקד 106 חולון"

בעיריית חולון טרם הגיבו לדברים

השארת תגובה