רחובות סוערת: מי מפלג את העיר?

בעקבות הבהרת הדברים של יושב ראש המועצה הדתית, הופצו במהלך השבוע פאשקווילים נגד אחד מרבני העיר וכן נגד אלדד גדסי שהואשם ב'פילוג העיר' • סערה בעקבות "גילוי דעת" שמפרסם הגאון רבי אברהם רובין, ראש "בד"ץ מהדרין"

עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי
עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי

העיר רחובות עדה בחודשים האחרונים לקמפיין שמתנהל מצד גורמים אנונימיים לבין הנהלת המועצה הדתית, כאשר הרקע הוא, מאבקי שליטה על מערכת הכשרות בעיר.

בחודשים האחרונים נחשפו תושבי רחובות מעת לעת למודעות שהופצו ברחבי העיר והתריעו מפני ליקויים במערכת הכשרות ברחובות.

המודעות שכוונו ברובן ליושב ראש המועצה אלדד גדסי קבעו כי אין לסמוך בשום פנים ואופן על מערכת הכשרות בעירנו.

כעת מתברר כי מי שעומדים מאחורי הקמפיין הממושך הם גורמים בסביבתו של הרה"ג אברהם ישראל רובין, רב בית הכנסת פא"י העומד בראש מערכת הכשרות "בד"צ מהדרין" ומי שהיה שותף עד לפני שנים אחדות לניהול מערכת הכשרות בעיר יחד עם המרא דאתרא הרה"ג רבי שמחה הכהן קוק.

ביממה האחרונה התפרסמה בשמו של הגר"א רובין מודעת "גילוי דעת" בה הוא מתייחס לראשונה לשמועות ולהאשמות על כי מערכת הכשרות בעיר לוקה בחסר כשהוא מתריע מפני "ליקויים חמורים במערכת הכשרות מהעת האחרונה".

בסביבתו של הרב רובין זועמים ומבקשים לטעון כי בעוד שמו של הרב הוזכר ב"מכתב החיזוק" שהתפרסם בשבוע האחרון והוצג כמי שהיה שותף לניהול מערכת הכשרות יחד עם הגר"ש קוק "שנוסדה ברוב עמל ויגיעה", הרי שבפועל הנחיות רבות שהתווה הרב רובין בהיותו חלק ממערך הכשרות הופרו שוב ושוב לאחר שכבר לא היה חלק ממנה.

כזכור, בשבוע שעבר התייחס לראשונה יו"ר המועצה הדתית הרב אלדד גדסי למסע ההכפשות נגד מערכת הכשרות בעיר, ובראיון ל"השבוע ברחובות" השיב אחת לאחת לכלל הטענות שהועלו נגדו.

בין היתר התייחס גדסי למודעות שהופצו מטעם גורמים אנונימיים בו הועלו האשמות על ליקויים שונים במערכת וטען, כי "היה מתבקש ממי שהדאגה לטיב הכשרות בעיר בראש מעיינותיהם, לפנות למחלקת הכשרות בעיר, לשטוח את הטענות לכשלים ולהציג בפני הממונים את הנתונים".

לדבריו, "ברגע שאותם אלו עושים זאת באמצעות מודעות רחוב ופאשקווילים שמהותם מתקפת השמצות אישיות, הרי שהדבר מלמד כי גורמים אינטרסנטיים הם שעומדים מאחורי העניין ומשכך יש להתייחס לאותם האשמות בפרופורציות הנכונות".

אותם גורמים אנונימיים שעומדים מאחורי המודעות ושעליהם שרבבו את שמותיהם של רבני העיר ללא ידיעתם, אף ידעו להצביע על שורה של כשלים כביכול במערכת, כשלים שבעבר טופלו בחומרה יתירה בעוד שלאחרונה זוכים הם להעלמת עין מצד הממונים.

אלא שכאמור, בשבוע שעבר החליט יושב ראש המועצה הדתית אלדד גדסי לשבור שתיקה, ובראיון נרחב ל'השבוע ברחובות' השיב לכל הטענות אחת לאחת. לדבריו, "אין מערכת כשרות שלא מתעוררות בה מעת לעת שאלות ותהיות, כל מערכת כשרות זוכה מעת לעת לדה לגיטימציה על ידי מתחריה".

יצוין, כי איש חינוך דומיננטי ומוכר מאוד בעיר, הביע בפנינו בימים האחרונים דאגה רבה לנוכח המשך מסכת ההשמצות והפעם נגד רבנים שחתמו על "מכתב החיזוק" ביו"ר המועצה הדתית שהתפרסם בשבוע שעבר אותה הוא הגדיר כ"עליית מדרגה".

לדבריו, "משראו אותם מלעיזים כי הקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, כאשר עוד ועוד רבנים החלו לצרף את חתימותיהם ל'מכתב החיזוק' במערכת הכשרות, הרי שתושבי רחובות היו עדים למסע הכפשות נגד לא פחות אחד הרבנים החתומים על המכתב".

אותה דמות חינוכית שטענה בפנינו את הדברים מבקשת להסב את תשומת הלב לכך, כי "אם רק לפני שבועות אחדים לא היססו אותם גורמים מחוצפים להתפאר בשמו של הרב צבי שוורץ אשר באופן מביש שורבב שמו יחד עם רבנים נוספים על אחד מכתבי הפלסתר שהופצו וזאת ללא ידיעתם, הרי שלפתע, משעה שהצטרף הרב שוורץ לרשימת הרבנים השומטים את הקרקע מבעד לטענותיהם, לא היססו הללו אותם ה"דואגים לעתיד ילדנו"… להפיץ נגדו פאשקווילים, כאילו היה הרב שוורץ אחרון העסקנים".

דמות תורנית אחרת בעיר שהייתה שותפה אף הוא לשיחה עם אותה אישיות, ביקשה לתהות "האם בשעה ששורבב שמו של הרב שוורץ לצד רבנים נוספים אל אחד מכתבי הפלסתר שהופצו באחרונה נגד יו"ר המועצה הדתית, ללא ידיעתם ובניגוד לרצונם, האם באותה שעה גם אז עלתה התהייה אודות ההבנה של הרב שוורץ בענייני כשרות או האם הוא סומך על הרבנים שחתמו וכיצד זה שהפך עצמו לחותמת גומי?"

השארת תגובה