החופשה בצרפת בוטלה – לימוד תורה

שני סיפורים מרגשים שיצאו מהעיר רחובות, הפכו לשיחת היום בעולם ה'קירוב' • שיחה אקראית של אברך ותושב הביאה לשינוי תכניות, וצעיר שתכנן לחזור בחג לתל אביב, נשבה בקסם היידישקייט

חופשה בוטלה
חופשה בוטלה

שני סיפורים מרגשים שהתפרסמו השבוע בעולם ה'קירוב', התרחשו בסניף "לב לאחים" בעיר רחובות.

מאז ומתמיד, ליל שבועות בעיר רחובות היה מיוחד במינו בפעילות ענפה של "לב לאחים" בעיר. שיעורי תורה לכל הגילאים ברמות שונות, תכניות לנוער, הרצאות לנשים וחגיגה רוחנית אמתית לאוכלוסיות בעיר שלא תמיד נפגשות עם תורת ישראל. בשנה זו, הפעילות הנפלאה תחת הנהגתו של הרב צבי שוורץ, זכתה לתהודה רבה ולשיח מרגש בין עסקני ה'קירוב' בכל הארץ.

לצד העובדה שמעל 200 נשים שהו בהרצאות עד לפנות בוקר בחדרי הלימוד בבית לב לאחים ברח' זכריה מאדר בעיר, שני סיפורים מרגשים מהלומדים בבית המדרש הגדול עם האברכים, לימדו על הכוח הרב והעוצמתי של קירוב רחוקים וסגולתה של התורה להשיב לב אבות.

תושב העיר שאינו שומר תורה ומצוות כבר תכנן לבלות את שני ימי החג והשבת יחד עם משפחתו בחופשה ספונטנית בצרפת ואף הזמין את כרטיסי הטיסה, אלא שמפגש אקראי עם אחד מהאברכים ביטל את התכנית מקצה אל הקצה.

"לא באמת היה דחוף לי להוציא סכום כ"כ גדול על חופשה בחו"ל מהרגע להרגע אלא שבבית אמרו לי שהם ישתגעו מיומיים שלמים בלי לעשות כלום", סיפר התושב החילוני לאברך, "אני שומע פה הצעה קסומה שמכסה לנו פעילות לי, לאשתי ולילדיי".

האברך סר לביתו ולא חשב שהדברים נאמרו בכלל ברצינות אלא שבליל שבועות הוא מופתע למדי כאשר הגיע לבית "לב לאחים" ושם הוא פוגש את אותו התושב ובני משפחתו. "כזאת חוויה רוחנית אני לא מוכן להפסיד מעתה באף שנה", סיכם התושב באוזני הרב שוורץ בבוקר החג.
הסיפור הנוסף שהכה גלים הוא על צעיר חילוני מתל אביב שהתארח אצל קרובי משפחה ברחובות ותכנן לחזור בחג לתל אביב. בסופו של דבר, זה היה לו בחג הפעם הראשונה שהוא נמצא בבית כנסת והפעם הראשונה שהוא בכלל שומע על חג שבועות ומתן תורה. "חשבתי בכלל שזה חג של תנועת הקיבוצים" הוא אמר. לאחר לימוד, שיחה ואווירת הקדושה במקום, הוא התחבר ללב לאחים ונשאר לכל התפילות והסעודות ובעיקר שמר את החג כהלכתו עד סופו.

השארת תגובה