פרשת השוחד של צביקה גנדלמן

ראש עיריית חדרה, צביקה גונדלמן יו"ר סיעת יש עתיד בעיר, נעצר יחד עם בכירים נוספים בלשכתו ומשפחתו בחשד לעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים – מעצרם הוארך

צביקה גנדלמן וחברי מועצת העיר בועז ביטון וניסים אביטן
צביקה גנדלמן וחברי מועצת העיר בועז ביטון וניסים אביטן

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחה הבוקר בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו 4 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן עבירות נוספות. בין העצורים נבחרי ועובדי ציבור בכירים ברשות מקומית.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, פעלו לכאורה במסגרת תפקידם על מנת לקדם תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק.

עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים הובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. מעצר החשודים הוארך בזמנים שונים.

העצורים הינם ראש העירייה ונהגו האישי, ראש לשכתו וקבלן. במקביל עוכבה לחקירה בת זוגו של ראש העיר יחד עם קבלן נוסף. גנדלמן הוא ראש העירייה השלישי בחדרה שנעצר בחשד לשחחיתות.

גנדלמן, חבר מפלגת יש עתיד, הושעה מהמפלגה בעקבות המעצר. "הנוהל ב'יש עתיד' חד וברור: איש ציבור שנפתחה נגדו חקירה פלילית ישעה את עצמו מכל תפקידיו באופן מידי וחברותו במפלגה תופסק עד לבירור העניין. אנחנו מקווים שהחשדות יתבררו כשווא".

גורם בעירייה סיפר לחדשות Online כי מצבו הכלכלי של ראש העיר שפיר והוא לא נזקק ל'עסקאות לא כשרות'. הוא גם העשיר את דבריו בדוגמא: "הוא קנה לאחרונה דירה מקבלן בעיר. הוא לקח את מחיר השווי של השוק, הביא שמאים מטעמו ושילם 5000 שקל יותר משווי השוק של הדירה. לפני שהוא קנה את הדירה הוא עלה לפרקליט מחוז לשעבר וקיבל את ברכת הדרך. שתבין עד כמה הבנאדם מדקדק".

לדבריו, ראש העיר לשעבר, מזין את המשטרה בתלונות שווא: "ראש העיר לשעבר ועורך הדין שלו עומדים מאחורי המאבק", טען. "הוא לא מתמודד עוד פעם אבל הוא רוצה לנקום והוא רוצה שמי שהוא מריץ מטעמו ינצח.

אם הרל"שית עשתה משהו אז וואו, זו רעידת אדמה. לגבי הנהג אני לא מכיר אותו מספיק, אני לא רוצה סתם להגיד לכאן או לכאן. אני לא אומר שהוא מושחת אבל לא מכיר אותו מספיק טוב".

השארת תגובה