חזית נגד 'יחד': "מרזל מסוכן לעולם התורה"

אלפי כרוזים הופצו בלילה האחרון בריכוזים החרדיים כנגד מפלגת 'יחד' ■ בכרוז נטען כי במצע מפלגתו של מרזל בעבר נכתב כי יפעל לגייס את בני הישיבות בדרכי שכנוע ■ "אלי ישי, אל תכניס אש זרה אל הקודש" ■ מי עומד מאחורי הקמפיין?

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, ובריכוזים החרדיים הופצו כרוזים הקוראים שלא להצביע למפלגת 'יחד', בעקבות מועמדותו המועמד שהוצב במקום הרביעי, ברוך מרזל. לטענת הגורמים שעומדים מאחורי הפרסום, מרזל פעל בעבר לכאורה כנגד הציבור החרדי בכך שאמר כי יתמוך בחוק שיחייב את בני הישיבות להתגייס.

במודעה מובא ציטוט מתוך מצע הבחירות של התנועה בראשות מרזל, ככל הנראה כאשר התמודד בעבר עצמאית. במצע מצהירים ראשיה של התנועה, כי יפעלו לגיוס בני הישיבות: "התנועה תחתור לגיוסם של בני הישיבות בהסכמה". בסיום הכרוז נכתב: "אלי ישי, אל תכניס אש זרה אל הקודש".

יצויין, כי בתחתית המודעה לא מצויין שם הגוף שהפיץ את הכרוז ועל פי הערכת גורמים חרדיים, מי שעומד מאחורי הקמפיין הם ארגון 'וי 15' המעוניין להחליף את השלטון ולהכתיר את יו"ר המחנה הציוני בוז'י הרצוג כראש הממשלה הבא. לדבריו, "אין כל קשר של ארגון חרדי או מפלגתי לקמפיין הזה".

כזכור, קמפיין דומה התנהל בשבועות האחרונים כנגד 'יחד' בעיתונות בחרדית. פרסום זה אף גרר עתירה לועדת הבחירות כנגד קו עיתונות דתית שבה נטען כי "עולה חשש כבד כי ש"ס עומדת מאחורי המודעה האנונימית". בקו עיתונות מסרו אז בתגובה לעתירה: "המודעה האנונימית לא הוזמנה על ידי מפלגה כלשהי, ובכלל זה מפלגת ש"ס".

השארת תגובה