משטרת ישראל פשטה על מסיעי הילדים

הבוקר: מבצע אכיפה לבדיקת תקינות ואיתור ליקויי בטיחות של רכבי הסעות ילדים מספר אוטובוסים ורכבי הסעות הושבתו ע"י המשטרה והורדו מהכביש

במסגרת פעילות אכיפה יזומה, התקיים הבוקר (א) בתל אביב מבצע תנועה משולב בשיתוף פעולה של שוטרי תנועה ובלשים של מרחב ירקון במשטרת מחוז ת״א יחד עם בוחנים של יחידת הפיקוח במשרד התחבורה.

בתוך כך, נבדקו מספר רב של אוטובוסים ורכבי הסעות שהסיעו תלמידים למסגרות שלהם ברחבי גוש דן וכן נבדקו רכבי הסעות של חברות פרטיות.

כלי הרכב ונהגיהם עוכבו על ידי המשטרה לצורך בדיקת תקינותם, במהלכם התגלו ליקויי בטיחות ותקינות חמורים אשר מהווים סכנה להסעות נוסעים וביניהם צמיגים משוחררים, מערכות ABS לא תקינות, רכבים ללא טסט ועוד.

כמו כן נמצא כי חלק מהאוטובוסים שביצעו הסעות עשו זאת ללא היתר כדין להסיע תלמידים כמתחייב בחוק.

בשל הסכנה שבליקויים, השביתה המשטרה מספר אוטובוסים ואסרה את עלייתם על הכביש, כמו כן בחלק מהרכבים חייבה המשטרה את הנהגים ובעלי החברה לתיקון הליקויים.

יודגש כי בעל חברות ההסעות זומן לחקירה בתחנת המשטרה ובנוסף, ניתנו דוחות כספיים בגין עבירות תעבורתיות.

ממשטרת ישראל: "אנו נמשיך לבצע פעילות אכיפה ברכבים ציבוריים המשמשים להסעות נוסעים, קל וחומר כאשר מדובר בהסעות של תלמידים וילדי הגן בהם נדרשים פיקוח ואמצעי בטיחות מחמירים לצורך הבטחת ביטחונם של הילדים.

המסר העיקרי הוא שהמשטרה לא תעצור בנהג ההסעות בלבד, אלא גם תגיע למשלחיהם של הנהגים, בעלי חברות ההסעות וכל גורם נוסף בחברה שלא פיקח כראוי על הוצאת אוטובוסים כראוי, עם כל אלה המשטרה תמצה את הדין עד תום."

השארת תגובה