נפטר לוחם 'דובדבן' שנפצע במהלך מעצר

סמל ראשון רונן לוברסקי, נפצע השבוע באורח אנוש שנחבל זרק עליו פלטת שיש כבדה ליד רמאללה במהלך מעצר, נפטר מפצעיו בבית החולים לאחר יומיים שנאבק על חייו

רונן לוברסקי
רונן לוברסקי

המחבל שזרק את הפלטה טרם נתפס ומתנהל אחריו מצוד גם כעת. התקרית אירעה כשכוח של יחידת דובדבן הגיע למחנה הפליטים אל עמרי בפאתי רמאללה כדי לעצור פעילי טרור שביצעו בעבר פיגועים.

במהלך הפעילות התקרבו הלוחמים לבניין ואז הושלכה מלמעלה פלטת השיש שפגעה בלוחם. הוא חבש קסדת פלדה לראשו ואת המיגון הנדרש, אך משקלו של לוח השיש גרם לפציעתו האנושה.

במקביל, החלו עשרות פלסטינים להתפרע במקום ובתיעוד מהפעילות של צה"ל הם נראים רצים אחרי כלי הרכב הצבאיים ומשליכים לעברם אבנים ובלוקים. למרות ההתפרעויות הכוח הצליח לעצור את אחד המבוקשים.

ראש הממשלה אמר: "אני מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

דובר צה"ל רונן מנליס סיפר: "הקסדה נהרסה, הוא נפל על הגב וקיבל מכה נוספת. אז הוא קיבל מכה קשה בראשו ופונה, זו הייתה פעולה הכרחית לעצור כמה פעילי טרור שביצעו בעבר פיגועים. הלוחם לבש מיגון מלא כולל קסדה ובעת שהיה צמוד לאחד הבתים הושלכה לעברו פלטת השיש. זו הייתה פעולה נקודתית ובהמשך התפתחה הפרת סדר. המחבל לא זוהה ולכן לא נעצר או נורה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין, אמר: "בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו של לוחם דובדבן, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא. אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בבטחון. אנו כואבים את כאב המשפחה והיחידה ומאמצים אותם אל ליבנו. יהיה זכרו של רונן ברוך".

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "במותו בסימטאות מחנה אל-עמרי, הציל רונן ז״ל חיי ישראלים ברחובות תל אביב. עם ישראל כולו אבל על נפילתו של סמל רונן לוברסקי ז"ל, לוחם בדובדבן. ‏פנים טובות של אדם טוב. ‏רונן היה בן 20 במותו. ‏עצוב כל כך. ‏יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר: "כואב מאד את מותו בטרם עת של לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי שנאבק על חייו בימים האחרונים. תנחומי הכנים למשפחתו וחבריו בתפילה כי לא ידעו עוד צער ושכול"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין:"ליבי עם משפחתו וחבריו של סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל. תנחומים וחיזוקים למקורביו ולכל חיילי יחידת דובדבן. אני סומך על כוחות הבטחון ובטוח שתוך זמן קצר ישימו ידם על המחבל שגרם למותו, וימצו עמו את את הדין".

השארת תגובה