ישראל דורשת: חקירה נגד טורקיה

השבוע דווח כי טורקיה מכירה לאיראן ציוד אלקטרוני אותו רכשה בישראל ובכך הפרה את הסנקציות הבינלאומיות נגדה, בתגובה דורשת כעת ישראל מהאו"ם לפתוח נגדה בחקירה

רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

ישראל פנתה במכתב רשמי לאו"ם בדרישה לפתוח בחקירה נגד טורקיה בחשד שהפרה את הסנקציות הבינלאומיות בכך שמכרה ציוד אלקטרוני מתוחכם בעל זיקה גרעינית לאיראן בניגוד לסנקציות.

הציוד אותו מכרה טורקיה לאיראן, נרכש מהתעשייה הביטחונית הישראלית ונמכר בניגוד להסכמים מוקדמים לידי גורם שלישי, איראן.

עם חשיפת המידע על ידי האו"ם, פנה הארגון למדינת ישראל כדי שתפתח גם היא בחקירה לבדיקת הענין לאחר שהתברר כי מי שייצר את הציוד האלקטרוני שנשלח לאיראן דרך טורקיה היא לא אחרת מאשר חברה ישראלית שיושבת בירושלים ונחשבת ליצרנית גדולה של קַבָּלים אלקטרוניים. כך חושף 'ידיעות'.

המידע הראשוני הגיע לאו"ם באמצעות ממשלת איחוד האמירויות שעלתה לראשונה על התרמית.

יצוין, כי החברה הישראלית המייצרת את הטכנולוגיה המדוברת, היא חברת 'סלם' הנחשבת לאחת מחברות הייצור הגדולות בישראל לקבלים אלקטרוניים.

עם חשיפת הפרשה נמסר על ידי החברה כי המשלוח שיוצא לטורקיה עבר את כל הבקרות הבינלאומיות הנדרשות כאשר התשלום לשם כך אף הועבר מראש.

"לא היה לנו כל מידע לקשר האיראני בעסקה – נשתף פעולה עם כל בדיקה שתיעשה", נאמר בהודעת החברה.

"נוכיח שמכרנו את זה לטורקיה לחברה מסודרת. אנחנו לא מוכרים למדינות אויב. רוב המכירות שלנו הן לאירופה ולארה"ב, אבל טורקיה אינה מדינת אויב ואין מניעה לסחור אותה. בכל מקרה, אם אכן המשלוח הגיע לאיראן, הרי שהקונה הטורקי רימה אותנו", נמסר מהחברה.

השארת תגובה