פיספסו טיסת המשך ויפוצו ב- 16.000 ש"ח

חמישה נוסעים בני משפחה פספסו את טיסת ההמשך מטורונטו לישראל בשל עיכוב של 50 דקות בהמראה מיעד היציאה, בית המשפט קבע פיצוי לכל אחד מהנוסעים

מטוס מבפנים
מטוס מבפנים

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קיבל עתירה שהגישה משפחה נגד חברת התעופה 'אייר קנדה' לאחר שפספסה את טיסת ההמשך שלה מטורונטו לישראל.

כתב התביעה שהובא ב'גלובס' מפרט את השתלשלות העניינים, "בני המשפחה רכשו כרטיסים לטיסה שהתקיימה בחודש ינואר 2017 על ידי אייר קנדה. הטיסה מניו יורק לתל אביב כללה עצירת ביניים בטורונטו. עם הגיעם לשדה התעופה בניו יורק התברר לנוסעים כי הטיסה מניו יורק לטורונטו תמריא בעיכוב. הנוסעים פנו לנציגי חברת התעופה והסבו את תשומת לבם לכך שעליהם להגיע לטיסת ההמשך שלהם. לטענתם, נציגי חברת התעופה הרגיעו אותם שאין להם מה לדאוג שכן היות שטיסת המשך שלהם הופעלה גם על-ידי אייר קנדה, היא תעוכב עד להגעתם במידת הצורך".

"הבטחה זו לא התממשה בפועל משום שבני המשפחה נחתו בטורונטו באיחור של כ-50 דקות, וכשהגיעו לשער העלייה למטוס על מנת לעלות על טיסתם לתל אביב נמסר להם שהטיסה כבר נסגרה וכי לא יוכלו לעלות עליה. עוד טענו בני המשפחה שלמרות שהם נחתו בטורונטו כחצי שעה לפני שטיסת ההמשך המריאה – לא טרחה חברת התעופה לסייע להם להגיע לטיסת ההמשך (בין היתר לאור העובדה שהושבו במושבים האחרונים של המטוס שהם האחרונים לרדת ולאור עיכוב במסירת עגלת התינוק שמסרו בטיסה)."

"בסופו של דבר, כאמור, הנוסעים לא עלו על טיסת ההמשך ולפיכך הועברו לטיסות חלופיות מטורונטו לפרנקפורט ומפרנקפורט אל תל אביב. לבסוף הגיעו לתל אביב באיחור של כ-9 שעות ומכאן תביעתם לפיצוי. חוק התעופה בישראל קובע כי עיכוב של טיסה בטווח של 8 שעות ויותר משול לביטול טיסה. הפיצוי הכספי הקבוע בחוק נקבע על פי מרחק הטיסה ובמקרה הזה הוא מגיע ל-3,070 שקל לכל נוסע."

בהחלטתו קבע בית המשפט, כי "יש מקום לראות בטיסה שהמריאה מניו יורק לתל אביב שכללה עצירת ביניים בטורונטו "כטיסה אחת", וכאשר נוסעים לא מגיעים לטיסת ההמשך מפאת עיכוב בטיסה הראשונה "כמוה כטיסה שלא התקיימה ובוטלה", ולכן קבעה כי מאחר ובמקרה זה בני המשפחה החמיצו את טיסת ההמשך בשל העיכוב בטיסה הראשונה "הרי שמדובר למעשה בטיסה שבוטלה". כך לפי הדיווח.

השארת תגובה