לפיד דרש למנות שר חוץ וזכה למתקפה של חוטובלי

לפיד דרש מנתניהו, "להניח את השיקולים הפוליטיים והמפלגתיים בצד למנות מיידית שר חוץ במשרה מלאה בשל הכישלון ההסברתי בקרב התודעתי על עזה", חוטובלי השיבה: "אתה מביך את עצמך פעם אחר פעם בעמדות סותרות"

יאיר לפיד
יאיר לפיד

סגנית שר החוץ חברת הכנסת חוטובלי מגיבה לדברי הביקורת של יושב ראש 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד על הסברתי בקרב התקשורת העולמית בכל הקשור לאירועי עזה.

בנאומה בכנסת אמרה, "אני רוצה להשיב לח"כ יאיר לפיד שמרגיש בימים האלה שיש לו את הזכות לבקר".

"אני רוצה להגיד לך משהו. בשבוע כזה, עם הישגים מדיניים כאלה, שאתה בעצמך אומר שראש הממשלה אחראי על הישגים מדיניים חסרי תקדים בנושא ירושלים. שבעים שנה מדינת ישראל מחכה להכרה בינלאומית בירושלים. השבוע הזה המעצמה הגדולה והחשובה בעולם מעבירה את השגרירות. גואטמלה מעבירה את השגרירות, פרגאווי בשבוע הבא. זה גל חסר תקדים של תמיכה בישראל".

"עוד לא החלטת מה אתה חושב על שום דבר במדינה הזאת. אתה מביך את עצמך פעם אחר פעם בעמדות סותרות כמעט לגבי כל דבר שקשור לענייני חוץ".

חוטובלי פנתה ללפיד, "תראה, לבקר את מדיניות החוץ של ישראל זה דבר קל מאוד כשאין לך עמדות – יש כאן מדיניות והמדיניות הזאת, שאנחנו עומדים מאחוריה, היא מדיניות שמירה על הגבולות שלנו".

"אנחנו אומרים את זה לעולם, בין אם הוא מקבל את זה ובין אם לא. אנחנו שומרים על הגבול שלנו בדרום, אנחנו מגנים על הילדים של נחל עוז, של שדרות, של אשקלון.
השבועות האלה מוכיחים שהמדיניות שלנו צדקה לאורך כל הדרך".

"תתגבשו על הדעות שלכם מידי פעם. לנו יש מדיניות ואידאולוגיה – יום אחד לחשוב ככה ויום אחד לחשוב ככה זה לא בדיוק נוסחה מומלצת, לא למשרד חוץ ולא לשום דבר שקשור לטובת עם ישראל". אמרה חוטובלי.

אתמול פרסם לפיד הודעה בה נאמר, כי "ישראל מפסידה בקרב ההסברתי למרות שאנחנו הצד הצודק. אני דורש מראש הממשלה להניח את השיקולים הפוליטיים והמפלגתיים בצד למנות מיידית שר חוץ במשרה מלאה ולהפקיד בידיו את הטיפול בהסברה".

תגובה אחת
  1. גברת חוטבילי. כולנו יודעים שאין שר חוץ. כולנו גם יודעים שמדיניות ההסברה בעולם לוקה ביסר. אז מה ולמה לא למנות שר חוץ שיעשה את העבודה.

השארת תגובה