שמחה גולדין: הבן שלי חלל, לא גופה

שמחה גולדין בכנס השבת הבנים: ״הבן שלי הוא לא גופה הוא חלל" • כנס ׳השבת הבנים׳ שעסק במדיניות ישראל בהשבת השבויים והנעדרים התקיים בבית הספר בליך ברמת-גן

שמחה גולדין שמחה גולדין
שמחה גולדין שמחה גולדין

את הכנס פתח מנחה הכנס הכלכלן והפעיל החברתי ארז צדוק שנשא דברי פתיחה ואמר: ״המלחמה מסתיימת שחיילים חוזרים הביתה, את המלחמה הזאת מנהלות לצערי רק משפחות שאול וגולדין״ והוסיף: ״החמאס צריך להבין שהחזקת הגופות היא נטל ולא נכס, לא יתכן שמחבלי החמאס יקבלו תנאים, ביקורים ולימודים".

ראשון הדוברים היה שמחה גולדין אביו של החייל הדר גולדין ז״ל שהעביר מסר תקיף לתלמידים: ״השבת הבנים זה עניין לאומי ולא עניין פוליטי״ והדגיש את הצורך בשינוי השיח על השבויים ונעדרים ״הבן שלי הוא לא גופה הוא חלל, הביטוי עסקה שייך לשוק ולסחורות לא שייך לשיח על חיילים, פה אנחנו עושים הסכמים״

לאחר נאומו של גולדין עלה לדבר בפני התלמידים יו"ר המכון למדיניות ואסטרטגיה האלוף במיל' עמוס גלעד שאמר: "האירועים בגבול הם לא הומניטריים, הצד השני שולח את אנשיו לגדר כדי להיהרג, הם שרפו את כרם שלום שזה הלב הפועם של עזה, זה מעשה מכוון כדי שהמצוקה תגבר״ האלוף גלעד הוסיף ואמר כי הפעלת לחצים על הרצועה לא תעזור משום שהם בעלי ערכים אחרים.

על השאלה האם לחץ המשפחות על הממשלה צריך להיפסק אמר: "אני חושב שלחץ המשפחות הוא חשוב, לממשלה יש המון עיסוקים וטוב שיש את הלחץ הזה על מקבלי ההחלטות"

האירוע המרכזי בכנס היה פאנל בנושא 'חובות ומוסר בסוגיית השבויים והנעדרים'. בהשתתפות: ח"כ שולי מועלם רפאלי המכהנת כיו"ר השדולה לשבת הבנים, יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין ויריב אופנהיימר לשעבר יו"ר 'שלום עכשיו'. כאשר בתחילה קיים המנחה ארז צדוק את דיון על הגישה בה צריך לנהוג בסוגיית השבויים והנעדרים ובהמשך נתן לתלמידים בקהל להעלות את שאלותיהם.

השארת תגובה