פייגלין: "כחלון עובד על הציבור בעיניים"

"מחירי הדיור אמנם רשמו בשנה האחרונה את הירידה המשמעותית ביותר, אך בל נשכח כי ב- 3 שנות כחלון, עלו מחירי הדיור ב 14%"

משה פייגלין
משה פייגלין

יושב ראש 'זהות' וחבר הכנסת לשעבר משה פייגלין יוצא נגד הבשורה עמה יצא אתמול שר האוצר משה כחלון שלפיו מחירי הדיוק בישראל רשמו את הירידה העקבית והדרמטית לראשונה מזה עשור. לדבריו, מדובר במצג שווא שנועד להטעות את עיני הציבור.

"מחירי הדיור אמנם רשמו בשנה האחרונה את הירידה המשמעותית ביותר, אך בל נשכח כי ב- 3 שנות כחלון, עלו מחירי הדיור ב 14% – שר האוצר, מאחז את עיני הציבור. להטוטי הגרלות אינן מדיניות כלכלית. במקום תנופת בניה קיבלנו האטה בהתחלות הבניה ובלי היצע הביקוש יגדל ועמו המחירים", כך משה פייגלין.

לדבריו, ״מדובר בלהטוטנות כזב של כחלון וצוות משרדו, שמזכירה את המצגות הסובייטיות לעיתונות הזרה. מה שכחלון הצליח לעשות בכל תקופת כהונתו כשר אוצר, הוא להוציא לשוק הבניה את הצבע מהלחיים".

הוא האשים, כי "המשקיעים הבינו שלא רוצים אותם ופנו לשווקים אחרים. התחלות הבניה פחתו, הפער המהותי שבין ביקוש להיצע רק יוסיף ויגדל – ובעקבותיו גם המחירים יאמירו".

"כל עוד 93% מן הקרקעות לבניה יוחזקו בידי המנהל ולא בידי הציבור, כל עוד ידרשו 10 שנים בכדי לקבל אישור בניה,המחירים יוסיפו לעלות".

פייגלין סבור, כי "כדי לפתור את הבעיה צריך להפריט את הקרקעות לציבור הרחב ולפשט בצורה דרסטית את הליכי אישור הבניה".

"כחלון יודע, צוות משרדו יודע, וגם הציבור לא מטומטם – ירידת מחירי הדיור הנוכחית היא אקמול לחולה סרטן. שוק הדיור במצב חירום ויש צורך לשקם אותו באופן דרסטי ומיידי״. אמר.

השארת תגובה