לזכר החללים: השוטרים התחדשו בספר תורה

משטרת ישראל הכניסה ספר תורה חדש לבית הכנסת של המטה הארצי בירושלים. הספר נכתב על ידי אלפי שוטרים מכל מחוזות המשטרה. המפכ"ל: "מסמל את נצחיותם של מי שנטשו את ה"אני" ואת ה"אנכי" עבור הכלל"

מפכ"ל השטרה בכתיבת אות בספר התורה לזכר החללים מפכ"ל השטרה בכתיבת אות בספר התורה לזכר החללים
מפכ"ל השטרה בכתיבת אות בספר התורה לזכר החללים מפכ"ל השטרה בכתיבת אות בספר התורה לזכר החללים

ימים אחדים לפני חג מתן תורה במשטרת ישראל מחברים בין 'הסייפא לספרא'. בעוד אלפי שוטרים נמצאים ברחובה של עיר במטרה לשמור על שלומם של תושבי ישראל במשטרה שוקדים גם על הפן הרוחני. בטקס מרגש הוכנס היום ספר תורה ייחודי לבית הכנסת של המטה הארצי כאשר הספר נישא על ידי נציגי המשפחות השכולות, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך והרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו.

ראשיתו של הספר בהחלטה שהתקבלה במשטרה על כתיבת ספר תורה ייחודי שיחבר בין שוטרי משטרת ישראל לחללי המשטרה. לפני כשנתיים התחיל המיזם 'אות לכל שוטר' במסגרת זו גווילי הקלף עברו בין כלל מחוזות המשטרה ובתחנות השונות והשוטרים כתבו בו אות לעילוי נשמת החללים בעזרתו של סופר סת"ם יהושע וקסברגר. היום נכתבו על ידי מפכ"ל המשטרה והרב הראשי למשטרה ונציגי המשפחות השכולות האותיות האחרונות וכאמור הספר הוכנס למקומו הקבוע בבית הכנסת במטה הארצי בהשתתפותם של חברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.

בדברי הברכה שנשא מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך הוא התייחס למהותו של ספר התורה ואמר כי כשהוציאו לשריפה את רבי חנינא בן תרדיון – אחד מעשרה הרוגי מלכות- וספר תורה בחיקו, שאלה אותו בתו: אבא מה אתה רואה? והוא ענה: גווילים נשרפים ואותיות פורחות באוויר. הגווילים של ספר התורה אכן יכולים להישרף חלילה, אך תכניו ומהותו, נשארים איתנו ואינם נשרפים. כך הוא האדם, כאשר גופו נפרד מהעולם הזה, אך חותמו, ערכיו ונשמתו נצחיים. מכאן די ברור מדוע ההנצחה באמצעות ספר תורה, מקובלת מאד בבתי הכנסת.

המפכ"ל פנה אל נציגי המשפחות השכולות ואמר כי: כאשר אנו מנציחים את הרוגי המלכות של משטרת ישראל, הבחירה בספר התורה, טבעית ביותר. דורות על דורות מאותגר קיומו של עם ישראל על ידי מעצמות אזוריות ועולמיות, לא מעט גווילים נשרפו, לא פעם היו אלה קהילות שלמות, אך האותיות של הקהילות, לא נשרפו, הן פרחו באוויר והופיעו ונכתבו שוב ושוב בנצח ישראל. העולם חוזר וצופה בנס הזה בו מעצמות נעלמו להן והפכו ל"אבק ההיסטוריה", ועם הנצח הקטן נאחז בנצחיותו ושורד.

והאתגר לא תם. חזרנו לארצנו. יש לנו צבא וכח מגן ויש לנו משטרה הנושאת את שמו של עם ישראל, אך עדיין אנו נדרשים לשמור על גופה של המדינה ולשלם בגופם של שוטרים ושוטרות עם מסירות נפש אינסופית, שמקריבים את היקר מכל- את חייהם.

מפכ"ל המשטרה התייחס לאירועי הימים האחרונים וציין כי: משטרת ישראל איננה מופקדת ככל גורמי הביטחון רק על גופה של המדינה, אלא גם על נשמתה. על חוסנה החברתי. אנו כמשטרת בן האדם לחברו, לא שומרים רק על הגוויל, אלא גם על האותיות. וכך, בעידן בו מאפייני האיומים מעבירים עוד ועוד נטל בטחוני לכתפיה של משטרת ישראל, הרי שהאתגר המשולב שלפנינו- גדול ועצום. בעוד שהקרבת השוטרים מול איומי בטחון, מוכרת לאזרחי ישראל, לא פעם, אומץ ליבם של השוטרים והמפקדים שמצילים חיים מפני פשיעה או כוחות הטבע, איננו זוכה להכרה הראויה של האזרחים. אך הדבר איננו מְרָפֶּה את ידי השוטרים העוסקים במלאכה. מרגש לראות יום אחר יום, מול טרור, שיטפונות, שריפות, היסחפות בים, אלימות קיצונית ועוד, איך השוטרים שמים נפשם בכפם כדי להציל חיי אחרים, כאשר חללי משטרת ישראל מהווים להם דוגמא ומופת. שוב מוכח, כי האותיות הן אותן האותיות, אותיות של שליחות, של מסירות נפש, העוברות מדור לדור של שוטרים.

המפכ"ל בדבריו חיזק את נציגי המשפחות השכולות ואמר כי משטרת ישראל ניצבת בפני תקופה מורכבת. אנו מתייצבים מול האתגרים הללו ככוח איתן, מלוכדים ומאוחדים באהבת הארץ, בעוז ובנחישות להמשיך את דרכם, את שליחותם של יקירינו שאינם עוד, למען מורשתם, למען מדינתנו ולמען עתיד ילדינו.

קשר בל ינותק קיים בינינו ובינכם. קשר אמיץ וחם, שהוא אשר נותן לנו את הכוח, מידי יום, אם כפרטים ואם כארגון, להמשיך הלאה, לשרת את האזרחים, לחזק את ביטחונם האישי ולבצר את חוסנה של החברה הישראלית.

הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו התייחס בדבריו למבצע המקיף מחוזות ותחנות משטרה שבה אלפי שוטרים כתבו את האותיות של ספר התורה. הרב ברכיהו סיפר לנוכחים כי נחשף במשך השנה האחרונה למאות סיפורי גבורה של שוטרי המשטרה ולוחמי מג"ב שוויתרו על חיי נוחות ויוצאים יום יום להגן בגופם למען קיומו של עם ישראל. הרב העלה על נס את הירתמותם של מפקדי המשטרה לסייע בכך שכמה שיותר שוטרים ישתתפו בכתיבה. הכנסתו של ספר זה שהוא אחד מתשעה ספרי תורה שיוכנסו בקרוב לבתי הכנסת של תחנות המשטרה ייחודי ביותר אמר הרב ברכיהו. יש בספר הזה לא רק אותיות אלא גם כדים של דמעות, דמעות של צער וכאב על אובדן השוטרות והשוטרים חללי המשטרה, יש גם דמעות של התרגשות של השוטרים חבריהם של הנופלים ושל בני משפחות החללים שכתבו ביד רועדת את האות המנציחה את יקיריהם. אך סימלי הדבר שימים אחדים לפני חג השבועות אנו במשטרת ישראל זוכים להביא למשכן קבע את ספר התורה הזה.

השארת תגובה