חסרים עשרות אלפי עובדי בניין

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין: "מחירי הדירות לא ירדו כל עוד לא מכשירים מנהלי עבודה בענף, אין היום מי שיבנה מספיק דירות" ♦ בענף הבניה המשכורות הן הגבוהות ביותר שצעירים ישראלים יכולים לקבל

"בישראל חסרים עשרות אלפי עובדים בבניין, כך שגם אם היו משוחררות קרקעות לבניה, לחברות הבניה אין מספיק עובדים כדי לבנות את עשרות אלפי הדירות החסרות", כך אומר היום יצחק מויאל, מ"מ יו"ר הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ.

מויאל: "חסרים מעל 20 אלף עובדים מקצועיים. אין בתי ספר להכשרת עובדים בענף הבניין, אין מורים ומדריכים בתחום הבניה. "ומי נהנה ומרוויח מכל זה? העובדים הזרים בישראל מרוויחים פי 2 ופי 3 מהשכר של עובד ישראלי, והממשלה לא עושה דבר.

"הזמן למסירת דירה מתארך, והמחיר לזה מתגלגל על המחיר הסופי של הדירה. בעבר קבלן היה  מוסר דירה לאחר 18 חודשים וכיום הוא נאלץ למסור את הדירה לאחר  24-36 חודשים, כי אין להם מספיק עובדים שיכולים לבנות מהר יותר ולקצר את התהליך,  וזה מעלה את מחירי הדירות כי כל יום שעובר זה עוד שכר, ועוד עלויות מימון. הסיבה לכך היא שאין מספיק עובדים מקצועיים".

"אם ממשלת ישראל הייתה מקדמת את הכשרות העובדים הישראלים בבניה" הוא מסביר, "במסגרת מיזם עידוד ישראלים בענף הבניה, היינו יכולים כיום להיות מוכנים לבניית אלפי יחידות דיור. הישראלים רוצים לעבוד בבניין. התור להכשרות מקצועות הבניה הוא של מאות נרשמים, וניתן היה להכשיר אלפי עובדים בשנים האחרונות, אם הממשלה הייתה דוחפת ומעודדת את הפרויקט".

"בענף הבניה המשכורות הגבוהות ביותר שצעירים ישראלים, יכולים לקבל. שכר מינימום התחלתי בזמן ההכשרה של 5,000 שקלים בחודש, שכר של 8,000 שקלים בחודש מתחילת העבודה ואופק מקצועי של קידום לתפקיד מנהל עבודה, כך שלאחר 3 שנים במקצוע ניתן להגיע לשכר של כ-20 אלף שקלים בחודש".

השארת תגובה