בנט: ״עשו היסטוריה או החמיצו אותה״

"אני נשאל ב-48 שעות מה המחיר שנצטרך לשלם על העברת השגרירות. ובכן, אלו זמנים חדשים. בעבר כדי להשיג שלום הנוסחה הייתה שטחים תמורת שלום וכעת יש נוסחה חדשה – שלום תמורת שלום"

נפתלי בנט נפתלי בנט בארוע הצדעה של ה-OU
נפתלי בנט נפתלי בנט בארוע הצדעה של ה-OU

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, נשא הבוקר דברים באירוע חגיגי של האיחוד האורתודוקסי (OU) של קהילות צפון אמריקה לרגל העברת שגרירות ארה״ב לירושלים: ״כל אדם בירושלים, בארה״ב ובישראל מרגיש כעת את ההיסטוריה נכתבת.

אמריקה עשתה את הצעד הראשון, באומץ ובתעוזה, וכעת אנו מצפים מאחרים לעשות כן.

מדינות אחרות יכולות להחליט אם הן רוצות להיות חלק מההיסטוריה או להחמיץ את ההיסטוריה. זו החלטה שלהם אבל דבר אחד בטוח – ירושלים כאן כדי להישאר.

אני רוצה להודות לארגון ה- OU על התמיכה המתמשכת שלהם בישראל, היום ובכלל.

בשם ממשלת ישראל והציבור הישראלי, אני רוצה להודות בראש ובראשונה למי שמעתה ואילך יכול להיקרא חבר אמת – הנשיא, דונאלד טראמפ, תודה רבה!

אני נשאל ב-48 שעות מה המחיר שנצטרך לשלם על העברת השגרירות. ובכן, אלו זמנים חדשים. בעבר כדי להשיג שלום הנוסחה הייתה שטחים תמורת שלום וכעת יש נוסחה חדשה – שלום תמורת שלום.

חלק מהאויבים שלנו מנסים לפעול בימים אלו בטרור ואלימות. אם הם יטעו לעשות כן, הם יפגשו נחישות של פלדה.

אני רוצה לסיים עם אמירה שכל יהודי אומר כאשר ישנן חדשות טובות.

ובכן, אני חושב שהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים עונה על הקריטריון של חדשות טובות ולכן אברך: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.

אלוהים יברך את נשיא ארה״ב, את אמריקה, את ישראל ואת בירתו של העם היהודי לנצח נצחים – ירושלים״.

השארת תגובה