המדינה קנתה 300 דירות לדיור הציבורי

גיוס של מיליארד שקלים באג"ח מהציבור הוביל לרכישת מאות דירות ברחבי הארץ לטובת אוכלוסיות מוחלשות • עם זאת, אלפים עדיין ממתינים לתורם לדירות במסגרת הדיור הציבורי

מלון דירות לב ירושלים2
מלון דירות לב ירושלים2

רכישת דירות בדיור הציבורי: שר האוצר, משה כחלון, יחד עם משרד הבינוי ומשרד האוצר הובילו רכישה יוצאת דופן של 300 דירות לדיור הציבורי בבת אחת. מדובר ברכישה המשמעותית ביותר של המדינה בשנים האחרונות.

כזכור, רק לפני כחודשיים המדינה גייסה מהציבור מיליארד שקלים באג"ח באמצעות חברת עמידר לטובת רכישה של אלף יחידות דיור עבור זכאי הדיור הציבורי. הגיוס הסתיים לפני כחודשיים ובתקופה הזו נרכשו כבר כמעט 300 דירות לדיור הציבורי. כחלון הודיע כי בשבועות הקרובים צפויות להירכש מאות דירות נוספות, מתוך תקווה שיביאו לצמצום התור של זכאי הדיור הציבורי.

כיום התור עומד על אלפי אנשים שממתינים לדירות בדיור הציבורי. אופן דיור זה נחשב לאחת המערכות האיטיות ביותר במדינה. אלפי אנשים ממתינים לקבל דירה בדיור הציבורי ובינתיים נאלצים להישאר, ברובם, מתחת לקו העוני. בכירים במשרד האוצר אמרו ל"ידיעות אחרונות" כי בשל ההצלחה יישקל גיוס נוסף עבור רכישת דירות לדיור הציבורי. במילים אחרות, משרד האוצר ישקול את האפשרות לצאת להנפקת אג"ח נוספת כדי לרכוש דירות.

הדירות נרכשו לפי הפרסום ב"ידיעות" בכל רחבי הארץ: 9 דירות בתל־אביב, 11 ברחובות, 10 בראשון־לציון, 18 בנתניה, 30 באשדוד, 20 באשקלון, 29 בבאר־שבע ו־22 בפתח־תקוה. למרות זאת, חשוב לזכור כי עדיין חסרות אלפי דירות בדיור הציבורי, וחלק גדול מהדירות של עמידר כלל לא משמש לדיור ציבורי, למרות שלכך הן נועדו, והן משמשות לכל מיני מבני ציבור שונים ומשונים.

המהלך לרכישת 300 דירות בדיור הציבורי הוא מבורך, ללא ספק, אולם נותר לקוות כי אכן יירכשו אלפי דירות נוספות, שכן גם המהלך של רכישת 300 דירות אינו נותן מענה הולם לאלפי הממתינים.

שר האוצר כחלון התייחס לנושא ואמר: "מדובר בבשורה של ממש עבור מאות משפחות שמחכות יותר מדי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. המהלכים שהובלנו בשנים האחרונות, יחד עם המהלך הנוכחי, מביאים הלכה למעשה לקיצור דרמטי של זמן ההמתנה הנדרש לדירה וצמצום תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

השארת תגובה