קבינט הדיור אישר: 20.000 יחידות ברחובות

הקבינט אישר תכנית משותפת של מיזם "דירה להשכיר" ועיריית רחובות לבניית עשרות אלפי יח"ד • שלושה מתחמים מועדפים ברחובות יעברו לתכנון במסלול מהיר בוותמ"ל: מזרח העיר, דרום העיר ומתחם הורוויץ

קבינט הדיור מזרח העיר
קבינט הדיור מזרח העיר

העיר רחובות רשמה השבוע הישג היסטורי. לאחר שנים ארוכות של דיונים ודיבורים, תכנית ההרחבה עוברת לשלבים מעשיים. קבינט הדיור הממשלתי אישר השבוע את הצעתה של מיזם "דירה להשכיר", לתכנון שלושה מתחמים בעיר רחובות, המיועדים לכ- 20,000 יח"ד ומיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר כבר בשנים הקרובות.

בשנה האחרונה, ערכו "דירה להשכיר" ועיריית רחובות סריקה מקיפה למימוש הפוטנציאל התכנוני הקיים בעיר ואיתרו שלושה מתחמים גדולים המאופיינים בריבוי בעלים פרטיים; המתחם המזרחי, המתחם הדרומי ומתחם הורוביץ. עירית רחובות תמכה והייתה שותפה לקידום המהלך באמצעות מנהל ההנדסה יחד עם דירה להשכיר. הבוקר אישר קבינט הדיור הלאומי את הכרזת המתחמים למסלול לתכנון מהיר בותמ"ל.

המתחמים החדשים יאפשרו לעיריית רחובות לחזק את מעמדה כעיר מובילה באזור המרכז, להרחיב את אזורי התעסוקה הקיימים ולפתח אזורי תעסוקה חדשים. בנוסף, מתחמים אלה יאפשרו את התחדשות שכונות ותיקות. מתחמים אלו יכללו שימושים ציבוריים שכונתיים ואף כלל עירוניים.

"דירה להשכיר", היא החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה בע"מ היא חברה ממשלתית הנמצאת בבעלות מלאה של מדינת ישראל, שהוקמה על פי החלטת ממשלת ישראל בשנת 2013, על מנת שתקדם את תחום הדיור בישראל, ואת הדיור להשכרה לטווח ארוך.

דלית הראל, מהנדסת העיר רחובות אמרה, כי "מדובר בהישג נוסף ומשמעותי ביותר לעיריית רחובות ולמדיניות שמוביל ראש העיר, מחזיק תיק ההנדסה: אישור להעברה למסלול תכנוני מהיר לשלושה מתחמים,  מתוך ראיה רחבה של התפתחות העיר והתחדשות המרקם הקיים. מדובר בהוספת יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקפים משמעותיים לעיר".

לדבריה, "במזרח העיר מתוכנן מתחם חדש לגמרי, שיאפשר את התפתחותה הטבעית של העיר, ויכלול מענה לצורכי התושבים העתידיים בראייה כלל עירונית כגון חינוך, תרבות ספורט ופנאי ועוד. המתחמים בדרום ובמערב יכללו שטחים פנויים ומרקמים קיימים , התכנון המחודש ישפר ויחדש את המרחב האורבני הקיים"

כזכור, רק לפני מספר חודשים התקבלה החלטה בותמ"ל להפקיד את תכנית קריית משה בעיר. תכנית זו היא הראשונה בעיר שנבחרה כמתחם מועדף לדיור. מדובר בתכנית הפינוי- בינוי אשר תהפוך את קריית משה משכונה בת 1300 יח"ד לשכונה בת 9000 יח"ד.

השארת תגובה