המתיחות בצפון: "אין מקלטים קרובים"

"אין לנו ממ"ד והמקלט הקרוב ביותר נמצא במרחק 25 מטרים", אומר שפי מור, ממרום־גולן: "יש תחושת מתח כמו אצל כל עם ישראל. אנחנו דרוכים, מקשיבים לטלוויזיה, אבל ממשיכים בשגרה"

המכשול החלקי בגבול הצפון. צילום ארכיון: שי וקנין
המכשול החלקי בגבול הצפון. צילום ארכיון: שי וקנין

טראמפ מסר את ההודעה הדרמטית על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין קיבלו תושבי רמת־הגולן את ההנחיה המפחידה שאיש אינו רוצה לשמוע: לפתוח את המקלטים.

מדובר צה"ל נמסר כי על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה הוחלט בצה"ל לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת־הגולן ולהנחות את הרשויות לפתוח את המקלטים. "יש להמשיך ולהישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "במקביל הושלמה פריסה של יכולות הגנה, וקימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה נגד ישראל תיענה בתגובה חריפה".

ואכן, ברחבי הגולן נראתה אתמול תנועה ערה של כוחות וכלי רכב צבאיים, ואמש גייס צה"ל באופן נקודתי בצו 8 חיילי מילואים של יחידת ההגנה האווירית, פיקוד העורף ואמ"ן.

"אין לנו ממ"ד והמקלט הקרוב ביותר נמצא במרחק 25 מטרים", אמר אמש שפי מור, ממרום־גולן ל"ידיעות אחרונות". "יש תחושת מתח כמו אצל כל עם ישראל. אנחנו דרוכים, מקשיבים לטלוויזיה, אבל ממשיכים בשגרה". גם לשאול אוחנה מנוה אטי"ב אין ממ"ד והמקלט הקרוב נמצא במרחק 30 מטרים. "אני סומך על צה"ל", הוא אומר.

השארת תגובה