גם טוויטר מכרה פרטי גולשים

לא רק פייסבוק: גם טוויטר מכרה פרטי לקוחות

טוויטר
טוויטר
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

את המידע מעשרות מיליוני משתמשי פייסבוק והעביר אותו לקיימברידג' אנליטיקה, חברה בריטית שהשתמשה לכאורה במידע כדי להציג מודעות פרסום פוליטיות ממוקדות לטובת המועמד לנשיאות דונלד טראמפ במהלך הבחירות בארה"ב.

כעת מתברר כי קוגן דאג לשאוב מידע גם מטוויטר: הוא הקים בעבר חברה בשם GSR שב־2015 קיבלה גישה למאגר גדול של מידע ציבורי גם מטוויטר. מדובר היה בגישה חד־פעמית, אך במסגרתה הוענקו לקוגן ציוצים של גולשים בתקופה של 5 חודשים, בין דצמבר 2014 לאפריל 2015, כל זאת ללא הסכמתם המפורשת של המשתמשים.

בטוויטר הודו כי קוגן והחברה שלו שילמו עבור הגישה החד־פעמית הזו ועבור המידע שקיבלו. עם זאת, קיימברידג' אנליטיקה (שבשבוע שעבר נסגרה) הבהירה כי לא קיבלה לידיה את המידע הזה והוא נותר בידיו של קוגן – ולא ידוע כרגע מה עשה בו. בטוויטר מדגישים כי ביצעו חקירה פנימית ולא מצאו גישה למידע פרטי. בנוסף, בטוויטר אומרים שחסמו את קיימברידג' אנליטיקה מהפלטפורמה.

למעשה לא מדובר בפרקטיקה חדשה של טוויטר: כבר שנים שהיא נוהגת למכור מידע פומבי לחברות חיצוניות שרוצות לנתח ציוצים למטרות שונות. לא מדובר במידע פרטי כמו הודעות פרטיות, אלא רק בציוצים שמתפרסמים בפומבי – ולכן לא נראה שהפרשה תעורר סערה דומה לזו שעוררה פרשת פייסבוק.

דרפ"א יוצאת למאבק נגד זיופי סרטונים

לאחרונה ראינו יותר ויותר טכנולוגיות שמסוגלות לזייף באופן אמין להפליא סרטוני וידיאו או הקלטות קוליות. כך למשל אפשר להדביק פנים של אדם אחד על גוף של אדם אחר (למשל בסרטי פורנו), או לגרום לאדם להיראות כאילו הוא אומר דברים מסוימים שמעולם לא הוציא מפיו. התחום הזה כבר זכה לכינוי "דיפ־פייק", או זיוף עמוק.

השארת תגובה