הראיון המגומגם של השופט אליהו מצא

יואל ישורון
יואל ישורון

א. אני תוהה – איך זה מי ששימש בעבר כמשנה לנשיא בימ״ש העליון הופך באחת לשק חבטות ונכתש עד דק בידי שני מראייני גלי צה״ל, ליבסקינד את ליברמן??? אני משוכנע ששני המראיינים עצמם נדהמו מעוצמתם של הסתירות , הגימגומים , ההתפתלויות המגחיכות ו״התיזות״ הנלעגות עד זרא של שופט העליון לשעבר. מסתבר, שכאשר אתה משקר ביודעין ,והופך משופט עליון לפוליטרוק ושחקן שבוי בידי התקשורת – הגלימה לא מסייעת.

ב. השופט מצא מקווה שראש הממשלה ושרת המשפטים יבואו בנפש חפצה למפגש ענייני עם הנשיאה אסתר חיות, ולא רק לשם הפרוטוקול. המראיינים מעירים לשופט שהוא עצמו בא לראיון אצלם בנפש לא חפצה ונעול ״בנייט ״ מוחלט לפסקת ההתגברות. ואז, תוך שהוא מגמגם ומתפתל מתרץ השופט, ללא קשר לשאלה אותה נשאל, כי בימ״ש העליון שלנו הוא הכי מרוסן בעולם!!!

ג. בג״צ הכי מרוסן בעולם, כבודו??? הנה כי כן, אחד מענקי המשפט בארה״ב, הפרופ׳ רצ׳רד פוזנר טוען שבימ״ש העליון בישראל הוא האגרסיווי ביותר בעולם (!!!) ואין בו כל הבנה לעיקרון הפרדת הרשויות. פרופ׳ פוזנר מאשים את אהרון ברק בכך שנטל עוצמה לא לו והפך את הפסיקה לדבר חקיקה.

ד. השופט אליהו מצא ,בקמפיין מתוזמר , מקונן על קיצה של הדמוקרטיה ועל פגיעה בזכויות האדם, לא פחות (!!!).

הנה כי כן, הטהרן נחשף במערומיו כאשר המראיינים מקשים ותוהים – היכן היה הוא וחבריו השופטים בבג״צ נגד ההתנתקות מעזה??? כאשר 10,000 המפונים עתרו לבג״צ על הפגיעה בזכויות האדם שלהם כמיעוט??? היכן היה אז בג״צ ??? ומה משיב השופט מצא? לא תאמינו!!! מדובר בהחלטה פוליטית בה רוב הציבור תמך, הוא משיב (!!!) הלו השופט מצא? היכן ההגנה על המיעוט??? אם ״ רוב העם״ הוא המכתיב את הפסיקה , מדוע רוב העם לא הכריע והשפיע על הפסיקה בעניין המסתננים הבלתי חוקיים???

ה. בג״צ ההתנתקות קבע, מבלי לגמגם, כי אמנם יש פגיעה בזכויות האדם, בחופש העיסוק וכבוד האדם (!!!) של 10,000 המפונים, רק סבר כי התכלית – החלטת הפינוי – היא החלטה ראוייה, מבטאת צורך חברתי, רעיוני ומהותי!!!) . רוצה לומר: בג״צ מחליט מהי מדיניות ראוייה ומה לא!!! הוא גם החליט כי גירוש המסתננים הוא בלתי ראוי .

היכן זכויות האדם של המיעוט בדרום תל אביב???

ו. בג״צ מגן על זכויות האדם??? הרי מבחנו של בית המשפט הוא במשפט הפלילי. הנה כי כן, משפטים פליליים נמרחים על גבי שנים תוך חשש כבד שחשודים חפים מפשע מורשעים במשפט או בהסדרי טיעון בשל התמשכותם של ההליכים המשפטיים. הרי הכנסת היא שחוקקה חוק שמנע מעצרים סיטוניים בטרם משפט וללא הצדקה.

ז. האם בג״צ עצמו לא עקף באופן שערורייתי את חוק יסוד: הכנסת , כאשר פסל את החלטת וועדת הבחירות המרכזית לפסול את התמודדותו של הארכי- מחבל ותומך החיזבללה , ח״כ עיזמי בשארה ורשימתו, והתיר לו ולרשימתו להתמודד לכנסת וגרם בכך לנזק כבד למדינת ישראל???

אני מקווה שראש הממשלה לא ירתע מהקמפיין המזוייף והצבוע של אהרון ברק את אליהו מצא ומלחכי הפינכא. היו שופטים וענקים יותר מאהרון ברק לפני 1995!!! הייתה דמוקרטיה לפני 1995!!! הייתה הגנה על זכויות האדם לפני 1995!!!

השארת תגובה