וושינגטון פוסט: "על הממשל להגיב לטיעוני נתניהו"

מאמר המערכת של העיתון מגבה את ראש הממשלה ■ מנגד ה"ניו יורק טיימס" תוקף בחריפות את הנאום וטוען שהיה מדובר ב"הצגת תיאטרון פוליטית"

ראש הממשלה במהלך נאומו בקונגרס    צילום: לע"מ
ראש הממשלה במהלך נאומו בקונגרס צילום: לע"מ

בעיתוני ארצות הברית מגיבים היום לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במאמר המערכת של העיתון "וושינגטון פוסט" נכתב כי "על הממשל להגיב לטיעונים הענייניים שהעלה ראש הממשלה נתניהו נגד ההסכם עם איראן".

כותב המאמר מציין כי "הטענה שלפיה פעל ראש הממשלה נתניהו משיקולים פוליטיים, היא ניסיון להסית את הדיון מהשאלה העיקרית ששואלים את עצמם מחוקקים בקונגרס, והיא האם מדובר בהסכם טוב".

עוד נכתב במאמר כי חברי הקונגרס, כמו גם העם האמריקני, תוהים "האם נכון להקל בסנקציות על איראן או דווקא להחמירן", וגם ביקש מקובעי המדיניות בוושינגטון לפרט יותר על ההסכם המתגבש, ולהסביר מדוע הוא טוב.

מנגד, העיתון "ניו יורק טיימס" המחזיק בעמדה קבועה נגד מדיניות נתניהו, טען כי "ראש הממשלה הישראלי לא אמר שום דבר חדש בנאום שנשא בקונגרס".

במאמר מובעת ביקורת חריפה על ראש הממשלה ונטען כי "בקונגרס לא נתקלו כבר זמן רב בהצגת תיאטרון פוליטית וניצול ציני כפי שעשה נתניהו במטרה לפגוע בנשיא אובאמה".

עוד נטען במאמר כי נתניהו רצה לנצל את הבמה שניתנה לו, אך ורק לצורכי הבחירות בישראל, ורצה רק לפגוע בניסיונות הממשל להגיע לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית.

השארת תגובה