הטרגדיה ברכסים: האב למד בכולל ושכח

התופעה המחרידה שאין לה סוף גבתה אתמול קורבן נוסף • ישי טייאר מהיישוב רכסים פיזר את ילדיו במוסדות החינוך, אבל שכח להוריד את בנו נריה בן השנתיים • האב חזר הביתה ונכנס ללמוד בעוד הילד נותר נעול במכונית ליד הכניסה

חילוץ פעוט מרכב צילום ייצי אייזיק חדשות 24 (2)
חילוץ פעוט מרכב צילום ייצי אייזיק חדשות 24 (2)

הטרגדיה נוראה ביישוב רכסים שליד קריית־טבעון: אב שכח את בנו הפעוט ברכב ליד הבית, הילד התייבש למוות במכונית הלוהטת.

בית משפחת טייאר, אתמול: האב, האם וחמשת ילדיהם התעוררו לבוקר שגרתי. האמא, גננת במקצועה, הלכה לעבודה ואילו האב ישי, אברך הלומד בכולל, הסיע במכוניתו למוסדות החינוך את ארבעת ילדיהם ובהם נריה בן השנתיים שישב מאחור, בכיסא בטיחות.
לפי הפרסום הבוקר ב"ידיעות" האב פיזר את הילדים אך משום מה את נריה שכח להוריד בגן. לאחר מכן חזר הביתה, החנה את המכונית ליד הכניסה, נעל את הרכב ולא הבחין כי בנו הקטן נמצא בתוכו.

כחמש שעות לאחר מכן הגיעה אחותו בת ה־12 של נריה כדי לאסוף אותו מהמעון. תושב היישוב אליהו מינץ סיפר כי להפתעתה התברר לה שהילד בכלל לא הגיע לגן. "היא התקשרה לאביה, שלמד בבית באותה שעה, ודיווחה לו על כך", סיפר.

האב המבועת הבין כנראה מיד מה קרה. הוא רץ החוצה למכונית ומצא בה את בנו, מחוסר הכרה. למקום הגיע צוות של כונני איחוד הצלה כרמל בראשות נפתלי רוטנברג שביחד עם צוות של מד"א ביצעו בפעוט פעולות החייאה. "הוא היה ללא דופק וללא נשימה וגופו היה חם מאוד", סיפר איש מד"א חיים אטיה. "המראה היה קשה מאוד", סיפר רוטנברג, "עשינו כל מה שיכולנו אך למרבה הצער מותו של הילד נקבע".

אמו של הפעוט הוזעקה ממקום עבודתה וכשנמסרה לה הבשורה האיומה התמוטטה. המשטרה פתחה בחקירה ולבקשת ההורים לא שלחה את גופת בנם לנתיחה. אמש הובא נריה ז"ל למנוחות.

אחת השכנות סיפרה ל"ידיעות": "מדובר בהורים שדואגים מאוד לילדיהם. האב יתהלך עם תחושת אשם כל החיים. קשה להבין איך אפשר לשכוח ילד במכונית". במשטרה אומרים שהאב ייחקר בחשד לרשלנות, אך כנראה לא יוגש נגדו כתב אישום. בשנים האחרונות היו מקרים רבים שבהם ילדים נשכחו במכונית ומתו, אבל בשום מקרה לא הועמד מי מההורים לדין מתוך השיקול שהאסון שנפל עליהם קשה ממילא.

רותם אליזרע מדווח: מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי בשנים 2018־2008 אירעו 661 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה. 30 מהמקרים הסתיימו במות הילד. מתחילת השנה מתו שלושה ילדים שנשכחו במכונית. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר: "אנו קוראים להורים לנקוט אמצעי בטיחות כדי למנוע את האסון הבא".

השארת תגובה