כך נוסעים השנה למירון בל"ג בעומר

רכבת לכרמיאל ושאטלים, או אוטובוסים ישירים. רכבים פרטיים יורחקו השנה עוד יותר וישתמשו באוטובוסים בתשלום. מנהלים מטעם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יפעילו חדר מצב בהר מירון

ז אדר במירון, צילום דוד כהן (17)
ז אדר במירון, צילום דוד כהן (17)

החל מערב ל"ג בעומר ביום רביעי הבא ועד ליום חמישי בחצות, יופעלו יותר מעשרת אלפים נסיעות בקווי התחבורה הציבורית מ-20 מוקדי יציאה ברחבי הארץ.

לאחר הנסיון בשנה שעברה, תתאפשר ההגעה למירון גם באמצעות הרכבת עד לכרמיאל, ומשם באוטובוסים עד להר.

קווי אוטובוסים ישירים יפעלו מ: בני ברק, ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, חצור, עפולה, קרית גת, רכסים, צפת, אלעד, טבריה, נתיבות ואופקים.

אל מירון יגיעו הועלים באמצעות עשרות אוטובוסים (שאטלים), שיופעלו ללא תשלום מחניונים עין הוזים ופרוד. כש בעלי רכב פרטיים יופנו לחניונים בכרמיאל, חצור וצבעון. שם ימתינו 220 אוטובוסים שיסעו אל מירון בתשלום.

מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי הצלחת הארוע תלויה בשיתוף פעולה בין כל הגורמים השונים כמו אגף התנועה במשטרת ישראל, מינהלת המקומות הקדושים, משרד הדתות, מפעילי התחבורה הציבורית, הרשויות המקומיות ועוד.

"אנו נערכים למבצע זה למעלה מחצי שנה, תוך הפקת לקחים משנים קודמות, במטרה לשפר את ההגעה להילולה ולשמור על הסדר באזור. אני קורא לציבור המשתתף בחגיגות ל"ג בעומר במירון, לעקוב אחר הפרסומים בתקשורת ומאחל חג שמח ונסיעה בטוחה למשתתפים", הסביר.

השימוש בהיסעים למירון מותנה בהזמנת כרטיסים מראש, גם אם התשלום עליהם מתבצע באמצעות מנויי "חופשי חודשי" או "חופשי יומי". מכירת הכרטיסים המוקדמת תפעל עד 72 שעות לפני ההילולה, כך יוכלו מפעילי התחבורה הציבורית להיערך מראש למספר ההסעות הנדרש בכל שעת נסיעה.

משרד התחבורה מפעיל, זאת השנה השלישית, קו מידע, שמספרו 03-3738888, המאגד את כל המידע על מוקדי מכירת הכרטיסים וזמני הפעילות של האוטובוסים היעודיים מכל עיר.

בהר מירון יופעל חדר מצב של משרד התחבורה, בכדי להעניק מענה מיידי, החל מיום רביעי בבוקר ועד לחמישי בלילה. בחדר המצב יהיו מנהלים מטעם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית גם במוקדי היציאה של קווי האוטובוסים, יהיו נציגי משרד התחבורה.

השארת תגובה