אושרה ירידת צה"ל לנגב – 60 אלף יח"ד יוקמו

בישיבתה האחרונה בראשות השר אריאל אישרה היום מועצת מקרקעי ישראל את הסכם רמ"י ומשהב"ט למעבר צה"ל לנגב והקמת כ 60 אלף יחידות דיור ועשרות אלפי שטחי תעסוקה בתוך עשור.

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל
ישיבת מועצת מקרקעי ישראל

לאחר חודש של דיונים אינטנסיביים בו היו שותפים משרד רוה"מ רשות מקרקעי ישראל משרד האוצר ומשרד הבטחון, אישרה היום מועצת מקרקעי ישראל בראשות השר אורי אריאל את הסכם שוה"ם 3 להעברת מחנות צה"ל דרומה . בישיבה השתתף המנכ"ל היוצא של משרד רו"המ, הראל לוקר.

ישיבת המועצה היום חתמה שנתיים של פעילות אינטנסיבית בראשות יור המועצה השר אורי אריאל לקידום וקביעת מדיניות המקרקעין של מדינת ישראל. יש לציין כי במהלך השנתיים האחרונות התכנסה המועצה לישיבות על מנת לאשר החלטות בתדירות גבוהה פי 3 מתקופת הכהונה הקודמת וזאת למרות שהתקופה הנוכחית ארכה כשנתיים בלבד.

הסכם מחנות צה"ל :

המועצה אישרה היום הסכם על ירידת מחנות צה"ל במרכז הארץ לנגב . מדובר על פינוי כולל של כ 7,400 דונם באזורי הביקוש.

להלן מספר יחידות הדיור שיניבו המחנות המתפנים:

שדה דב – 16,500 יח"ד. סירקין- 12,000 יח"ד. שלישות ראשית- 1200 יח"ד. קרן הקריה- 390 יח"ד. תל השומר 10,100. צריפין 15,800. מ.ק 148 3,600.

תחילת הפינויים של מחנות צה"ל בשנת 2016. ההכנסות הצפויות משווק הקרקע – 30 מליארד ₪

במקביל להחלטה זו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי יחתמו על הסכמי גג עם העיריות הרלוונטיות וזאת במטרה לקדם שיווק מהיר של הקרקעות. בנוסף, פועלים לפינוי חלקים באזור הקריה בתל אביב ולהגדיל את היקף הקרקעות המתפנות לטובת יחידות דיור נוספות באזור המרכז. פינוי מחנות צה"ל מאזורי הביקוש מתבצע מתוך הבנה שלא די בשווקים בפריפריה, אלא צריך לייצר שיווק מאסיבי במרכז הארץ שישפיע על מחירי הדיור.

המועצה אישרה כי אין בהחלטה לפגוע בסמכות מועצת מקרקעי ישראל לקבל החלטות בדבר מדיניות קרקעית.

יו"ר מועצת מקרקעי ישראל ושר הבינוי אורי אריאל: "הסכם שוה"ם 3 מהווה את אחד מהמסמכים החשובים שיחתמו על ידי רשות מקרקעי ישראל. הסכם זה מגדיל את היצע יח"ד הדיור באזורי הביקוש ב-60,000 יח"ד. אין ספק כי הסכם זה מהווה תשתית לשיווק המרכזי של רמ"י ומשרד הבינוי באזור המרכז בשש השנים הקרובות".

השר הוסיף וציין כי "במהלך החודשיים האחרונים התנהל מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה מר הראל לוקר על מנת להביא להסכם בין רמ"י, משרד האוצר ומשרד הביטחון אשר יבטיח את ביצוע החלטת הממשלה. כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל ביקשתי כי הסכם זה יהיה בו כדי להביא להגדלת היצע יח"ד באזור המרכז מחד ומאידך תישמר הפעילות השוטפת של רמ"י. עמדה זו נובעת מתוך הנחה ברורה כי טיפול במשבר הדיור יכול להתקיים רק כאשר לרמ"י גמישות תפעולית וחופש פעולה ביישום מדיניות הממשלה והמועצה ובין היתר, אפשרות לקבלת החלטות שמשמעותן הפחתת תקבולים מהקרקע בשנים הקרובות זאת תוך הבנה כי רק הפחתה במחיר הקרקע וסבסוד של הפיתוח ע"י המדינה יביא להורדת מחירי הדירות.

ביקשתי מנציגי רמ"י במו"מ כי יביאו עמדה זו לידי ביטוי בהסכם. אבקש להדגיש בפני חברי המועצה כי לכל אורך המו"מ דרשתי כי לרמ"י תשמר העצמאות ויכולת התפעול השוטף שלה, כך שהעברת הכספים למשרד הביטחון לא תהווה גורם לעצירת העבודה הברוכה של רמ"י בהתאם לדרך אותה התווינו לה בשנתיים האחרונות"

עדיאל שמרון מנהל החטיבה העסקית ברשות מקרקעי ישראל אומר כי הסכם שוהם 3 מהווה צעד משלים בטווח הבינוני להחלטת הסכמי הגג שהופכת את שיווקי רמי לשיוווקים אפקטיביים אותם הוביל מנהל הרשות בנצי ליברמן. החלטת שוהם 3 הינה הוכחה נוספת שרשות מקרקעי ישראל רואה בקרקע משאב לאומי שנועד לייצר יחידות דיור ולא אמצעי לייצור הכנסות לתקציב המדינה

השארת תגובה