פרופ' דגני: "ש"ס כמעט לא עוברת את אחוז החסימה"

סקר שנערך ע"י מכון 'גיאוקרטוגרפיה' העלה כי ש"ס הוצבה בתחתית הרשימה עם ארבעה מנדטים בעוד ש'יחד' קיבלה חמישה מנדטים ■ בשיחה ל'כל הזמן' מסביר דגני את הסקר המפתיע: "יש איזשהו כעס על דרעי בגלל מה שקרה עם ישי" ■ "בתחילת החודש ראינו שמצביעים רבים עברו מש"ס לבנט ובהמשך ראינו שעברו לכחלון" ■ גורם בש"ס: "המכון שפרסם את הסקר הקדים את פורים"

אבי דגני. צילום: עמוד הפייסבוק גיאוקרטוגרפיה
אבי דגני. צילום: עמוד הפייסבוק גיאוקרטוגרפיה

מכון גיאוקרטוגרפיה ביצע היום סקר עבור ערוץ i24news לפיו, אילו הבחירות היו מתקיימות היום הרי שש"ס בראשות דרעי הייתה מקבלת ארבעה מנדטים בלבד, כשבמקביל מפלגת 'יחד' בראשות ישי תקבל חמישה מנדטים. יהדות התורה תקבל על פי הסקר הזה שמונה מנדטים.

עורך הסקר פרופ' אבי דגני סיפר בשיחה ל'כל הזמן' כי ארבעת המנדטים של מפלגת ש"ס, מציבות את המפלגה על סף אחוז החסימה ויתכן כי לא תעבור את אחוז החסימה. "ש"ס יורדת וכמעט לא עוברת את אחוז החסימה".  לדבריו, "אני מודד את מה שאני מודד וזו התוצאה".

בהסבירו את מגמת הירידה בכוחה של ש"ס, טוען דגני כי סיבת ירידתה טמונה בכך ש"יש איזשהו כעס על דרעי בגלל מה שקרה עם ישי". לטענתו, "דווקא ישי היה עד לא מזמן מתחת אחוז החסימה וש"ס הייתה גבוהה יותר. הוא התחזק בגלל הכוחות שהתחברו אליו. זה מה שאני מבין".

בהמשך הסביר דגני את נדידת הקולות מנקודת מבטו כאשר על פי הנתונים שבידו "חלק גדול הולך ליהדות התורה. וחלק ניכר אומרים שלא יצביעו או שלא החליטו. זה המצב כרגע והמצב הוא נזיל". לדבריו, במהלך מערכת הבחירות היו לא מעט קולות שעברו מש"ס לכחלון ולבנט. "בתחילת החודש ראינו שמצביעים רבים עברו מש"ס לבנט ובהמשך ראינו שעברו לכחלון, וזאת התמונה", סיים דגני.

גיאוקרטוגרפיה

בסקר שפורסם היום בביצוע פרופ' דגני עולה כי המפלגה הגדולה בכנסת תהיה הליכוד עם 24 מנדטים כשאחריה המחנה הציוני עם 22 מנדטים. הבית היהודי מזנקת עם 14 מנדטים. הרשימה המשותפת תקבל 12 מנדטים. יש עתיד תקבל אחד עשר מנדטים. כולנו תקבל תשעה מנדטים. מרצ עם חמישה וישראל בתינו עם חמישה מנדטים.

גורם בש"ס שהתייחס לפרטי הסקר אמר ל'כל הזמן': "המכון שפרסם את הסקר הקדים את פורים. בכל הסקרים בסוף השבוע ש"ס עלתה לשבעה מנדטים ואף לשמונה מנדטים. בעזרת ה' נהיה הפתעת הבחירות".

תגובה אחת
  1. רק שלא נשרוף קולות על ש״ס כמו שבבחירות הקודמות נשרפו על אמנון יצחק!
    אני קורא לכולם להצביע לכל מפלגה חרדית שלא תהיה: יחד, יהדות התורה, אפילו הבית היהודי – העיקר לא לשרוף את הקול על ש״ס שלא עוברת את אחוז החסימה!
    ש״ס כבר היתה בעבר עם 17, ירדה ל-12, עכשיו בכנסת 11, היתה בסקרים 10 ו-9 ואח״כ 8 ו-7, ועכשיו 4 ואני יודע על עוד המון אנשים שעוזבים.
    אני בטוח שש״ס הפעם לא תעבור, אז כדי שלא נישאר קרחים משני הצדדים, חשוב מאוד להצביע לפחות למפלגה חרדית אחרת.
    אני אצביע בעד יחד, אבל גם יהדות התורה ואפילו הבית היהודי זה בסדר, העיקר לא לבזבז את הקול!

השארת תגובה