היא הגיעה: צפו ברכבת החשמלית של ישראל

רכבת ישראל ממשיכה להיערך למהפכת החישמול ולגדילה המבורכת בכמות הנוסעים: 62 קטרים חשמליים חדשים ו -330 קרונועים חשמליים חדשים

לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

שלשום ואתמול (שני ושלישי), נפרקו בנמל חיפה שני קטרים חשמליים נוספים, שהצטרפו לשניים שהגיעו שבתחילת פברואר האחרון, ולקטר החשמלי הראשון שכבר הגיע לארץ בקיץ, ומבצע מאז נסיעות ניסוי בתוואי הקו המהיר. סה"כ, יגיעו עד שנת 2022 כ-62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של חברת בומברדיה, שהספקם עולה על 8,000 כ"ס.

רכבת ישראל בתנופת פיתוח, ומתקדמת לדור הבא.

לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, יגררו הקטרים למרכז התפעולי החשמלי החדש אשר הוקם בלוד, ושם יעברו סדרה של בדיקות מקיפות לפני השתלבותם בקו המהיר לי-ם.

בנוסף, נפרקו אתמול 6 קרונות דאבל דק חדשים, מוכנים גם הם לחישמול. עד כה הגיעו ארצה כ-54 מתוך 93 שהוזמנו, ויגיעו במנות במהלך התקופה קרובה. בנוסף, נמצאים בתהליך הזמנה עוד כ-48 קרונות אשר יגיעו במהלך השנה הבאה. סה"כ כ-141 קרונות אשר יקלו על הצפיפות והעומס.

לאחר בדיקה קצרה שיעברו, על ידי אנשי אגף הנדסת נייד, ייגררו הקרונות למרכז התחזוקה החדיש בבאר שבע שם יכינו אותם לקראת השתלבות במערך השירות לנוסעים. הקרונות מגיעים לארץ "עירומים", ובמתחם התחזוקה בב"ש מתקינים בהם מושבים, שולחנות וריהוט נוסף, לצד מערכות שונות.

דורון להב, סמנכ"ל נייד ברכבת ישראל ציין: "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. בין היתר, בתהליך להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית. הקטרים החשמליים החדשים עוברים תהליך קליטה בחטיבת הנייד במסגרתה מתבצעים ניסויים בקטעי המסילה המחושמלים. תהליך ההסבה של נהגים, והצוותים הטכניים, לקטר החשמלי נמצא בעיצומו, ושני הקטרים החדשים שהגיעו, יצטרפו בקרוב למסלול ההכשרה. עבור הציוד החשמלי, הקימה רכבת ישראל את המרכז התפעולי החשמלי הראשון בלוד, לצד המרכז התפעולי בבאר שבע, שאף הוא יוסמך לטיפול ברכבות חשמליות".

לקראת מהפכת החישמול של רכבת ישראל הצטיידה הרכבת בצי נייד חשמלי:

· עד שנת 2022 ייכנסו לשירות 62 קטרים חשמליים חדשים

· נרכשו 330 קרונועים חשמליים חדשים

· במסגרת מהפכת החישמול, החלה רכבת ישראל בהסבת 300 קרונות דאבל דק קיימים לחישמול.

השארת תגובה