המשגיח מפוניבז', במוסר ל'בני יששכר'

רבי אליהו קלרמן משגיח ישיבת 'פונביז' בשיחה לתלמידי ישיבת 'בני יששכר' בחדרה: "בחורי הישיבות- בני העלייה, שהוגים בתורה, הם המאושרים ביותר ובזכותם העולם קיים"

משגיח ישיבת פונביז הגרא קלרמן שליטא בשיחת מוסר לבחורי הישיבה
משגיח ישיבת פונביז הגרא קלרמן שליטא בשיחת מוסר לבחורי הישיבה

התלמידים בישיבת 'בני יששכר' בחדרה שבנשיאות הגר"י עשורי, הגיעו למעונו של משגיח ישיבת פוניבז' רבי אליהו קלרמן בכדי לשמוע דברי חיזוק והתעוררות לקראת סיום זמן חורף והכנה לימי בין הזמנים.

משגיח ישיבת פוניבז' רבי אליהו קלרמן דיבר עם הבחורים על המהות של בן תורה. "בחור ישיבה בן תורה, צריך להיות עמל בתורה. כל מה שבורא עולם רוצה מאיתנו זה להיות עמלים בתורה. על כל לימוד תורה שבחור לומד, אפשר לומר רק בשביל זה נברא עולם", ציין משגיח ישיבת פוניבז' רבי אליהו קלרמן , והוסיף :"העולם בחוץ נראה זוהר וטוב, אבל מי שמסתובב שם, מרגיש צער, ריקנות. הכל זה הבל. מאידך, מי שלומד תורה, חש בתחושת סיפוק. הקב"ה דורש מאיתנו, להיות עמלים בתורה. החיבור בין התורה לכנסת ישראל, זה דביקות בהקב"ה".

רבני הישיבה ציינו בפני המשגיח את הדגש המיוחד שיש בישיבה בכל לימוד העיון ופיתוח הצד העיוני וביחס אישי לכל אחד ואחד, תוך החדרת שמחת התורה ואהבתה בדרך עליה חונכו בעולם הישיבות. רבני הישיבה הוסיפו כי השאיפה של הנהלת הישיבה, שמקומה של הישיבה יהיה בשורה הראשונה של טובי הישיבות בארץ, ותזכה להוציא פירות מפוארים בחורי חמד המפארים את כותלי הישיבות הגדולות.

בסיום הביקור, בירך משגיח ישיבת פוניבז' רבי אליהו קלרמן את הבחורים- אני רוצה לברך אתכם, שתגדלו תלמידי חכמים לתפארת. זכייתם שיש לכם רבנים חשובים בישיבה והם עושים מאמצים גדולים, ביגיעה גדולה שתהיו תלמידי חכמים ועובדי השם.

רבני הישיבה הודו למשגיח ישיבת פוניבז הגאון רבי אליהו קלרמן שליט"א, על הזמן היקר שהקדיש לתלמידי הישיבה. יש לציין, שהישיבה תחת רשת המוסדות 'בני יששכר' בחדרה שבנשיאות הגאון רבי יניב עשורי שליט"א, המונים,  תלמוד תורה בו לומדים מאות תלמידים, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כולל אברכים ומערכת המארגנת עשרות שיעורי תורה הנמסרים מידי שבוע בכל אזור חדרה והסביבה, ופעילויות קירוב נוספים.

השארת תגובה