חצי שנה בין מיטות הבעל והבן

חדר ניתוח
חדר ניתוח

״היה לנו עסק גדול של נעלים, בעלי עבד בו מבוקר עד ערב, ואני גידלתי את שלושת הבנים״ מספרת זיווה בקול נמוך וחרוך ״יום אחד הגיע בעלי הביתה״ היא מממשיכה בקור רוח אופייני לה ״אני לא מרגיש טוב, הוא אומר לנו״

״ניערתי אותו ואמרתי לו״ מגייסת זיווה חיוך אופטימי ״מה זה? נהיית פרנואיד, תלך תבדוק ונראה…״

״מיום ליום מצבו הלך והחמיר עד שהלכנו לעשות בדיקות וגילו שהכבד שלו לא מתפקד״…

היא אפילו לא נאנחת וגם לא מוחה דמעה כשהיא פורסת את הדרמה שהתחוללה בחייה באותם ימים,

"בד בבד עם הריצות למומחים ורופאים, התחלתי לנהל את העסק המשפחתי בדרום, בעודי רצה מהבית לעסק ולבית הרפואה קרה לי משהו נדיר חלמתי שהבן שלי נופל ממקום גבוה לתהום,

התקשרתי לכלתי ובדיוק שמעתי ברדיו שמשאית התהפכה, התקשרתי לבעלי לספר לו על התאונה, התקשרתי לרופא ידיד וכשהגעתי לבית הרפואה ראיתי שמצבו של הבן היה חסר הכרה וכבר הוכנס לשעות ארוכות לחדר ניתוח …"

"חצי שנה חילקתי עצמי בין מיטת הבן למיטת הבעל בבתי הרפואה.לא מאחלת לאף אחת לעמוד בין הילד לבין הבעל כל החיים לא שווים כלום הבריאות היא מעל הכל והעסק הלך והתמוטט עד שקרס לגמרי…"

זיווה לוקחת אוויר לרגע קטן וממשיכה:

"במשך אותה התקופה ראיתי אישה בת גילי ישנה על הספסלים מחוץ למחלקה בבית חולים, ניסיתי להתיידד איתה ולהבין מי חולה אצלה? בשלב מסוים הבנתי שזאת אישה חסרת בית שמצאה לה מנוחה במסדרונות בתי הרפואה. התקשרתי לכל מיני אנשים להתחנן לה לדיור ובעזרת הקשרים שהיו לי הצלחתי לסדר לה דירה בדיור ממשלתי. לאורך כל הדרך בחרתי להיות במקום של נתינה כדי לא להגיע למצבים כאלה. כשאמרו לי שלבעלי נשארו חודשים ספורים לחיות החלטתי שאני רוצה להיות במקום של נתינה. ולבא לעזרה לסיוע מתוך מקום של שליחות.

בעלי לא שרד לצערי את המחלה אבל מבני וכלתי יש לי נחת נפלא ואין לי ספק שמה שעשיתי עבור חסרת הבית במחלקה עשה ה׳ עבורי ועבור בני בייתי."

חודש ניסן מכונה חודש הגאולה על שם הניסים והנפלאות שעשה הקב"ה עם בני ישראל ביציאת מצרים. תכלית יציאת מצרים היא מתן תורה, ומטרת מתן תורה היא – החיבור בין הקב"ה הבלתי מוגבל עם העולם המוגבל. זאת על ידי עבודת בני ישראל בתורה ומצוות, שבקיומם מחדירים אלוקות בעולם באופן נצחי, עד לשלמות הגילוי בגאולה השלמה, כשכל העולם וכל האנשים שבו יכירו ויראו אלוקות בגלוי. זו גם הסיבה לכך שגאולת מצרים באה דווקא על ידי ניסים גלויים – כי על ידי נס שלמעלה מדרך הטבע מתגלה כוחו הבלתי מוגבל של הקב"ה.

הדרך להתחבר לניסים הגלויים והסמויים היא באמצעות מצוות הצדקה וערב פסח הנתינה שלנו מקרבת אותנו אל עצמנו אל הזולת ואת הקב"ה, ויותר מכל אל הגאולה!

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו | http://www.miri-mychoice.co.il/

השארת תגובה