החילונים עם 'דגל' – הליכוד: אבוטבול

בסביבת ראש העיר חגגו את התמיכה של הליכוד, אך ב'דגל' בונים על הבית היהודי, העבודה ו'עתיד העיר' • הסיעות החסידיות צפויות להתחלק: אגודה תתמוך באבוטבול – שלומי אמונים במועמד 'דגל'

אבוטבול-ומונטג-
אבוטבול-ומונטג-

מפלגת ׳הליכוד׳ סניף בית שמש הודיעה בשבוע שעבר כי לאחר הצבעה פנימית שנערכה בסיעה, הוחלט פה אחד לתמוך במועמדותו של משה אבוטבול לראשות העיר בפעם השלישית. בסביבתו של ראש העיר משה אבוטבול טענו כי בעקבות התמיכה מקומו מובטח לקדנציה שלישית, בהתבסס על ההנחה שמועמד חילוני כבר לא ירוץ הפעם והקרב הצפוי אם וכאשר הוא מול נציג שיוצב על ידי 'דגל התורה'.

אלא שהמספרים מוכיחים אחרת, ונראה כי שום דבר לא סגור עדיין. 'קו עיתונות' מביא את התסריט עליו בונים ב'דגל' וככל הנראה גם בשלומי אמונים, שלפי המסתמן תחבור ל'דגל' במסגרת דיל כולל.

מבדיקה פשוטה עולה כי אל משה אבוטבול שמחזיק כיום בשני מושבים בעיר (וזאת מבלי שאלי ישי הודיע האם יתמודד במסגרת כזו או אחרת בעיר, מה שעשוי לנגוס בקולותיה של ש"ס המקומית, ומן הראוי לציין כי גם בתוך ש"ס המקומית עצמה יש שאינם חפצים במועמדותו של אבוטבול), מצטרפים גם שני נציגי 'אגודה' שבכמה הזדמנויות הודיעו כי יתמכו בו לראשות העיר וזאת בנוסף לשלושת המנדטים של 'הליכוד' שכאמור צפויים ללכת לאבוטבול.

אלא שלמרות הכל, נראה כי האופציות עדיין פתוחות ומקומו של אבוטבול רחוק מלהיות מובטח לו לקדנציה שלישית.

מבדיקת 'קו עיתונות' עולה עוד, כי אם וכאשר יחפוץ יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לכבוש את ראשות העיר – הדבר אפשרי לחלוטין. לצורך כך יכול לרתום גפני בראש ובראשונה את שני נציגי ׳כוח׳ (שלומי אמונים) שעל פי הערכה בעיר צפויים אף להגדיל את כוחם משני נציגים כיום.
בנוסף לזאת, צפויים נציג מפלגת ׳העבודה׳ ריצ׳ארד פרס יחד עם מוטי כהן ממפלגת ׳עתיד העיר׳ שלה שלושה נציגים יחד עם ׳הבית היהודי׳ שמחזיקה בשני נציגים בעיר לתמוך מלכתחילה במועמד מוסכם מטעם 'דגל', שהיא כבר עתה הסיעה החרדית הגדולה בעיר וצפויה לפי הערכות להגדיל את כוחה עד לכחמישה מנדטים.

ראוי להדגיש, כי בשלב זה בפועל נזהרים בדגל מלדבר על הבחירות המוניציפאליות עד לאחר חג הפסח, אך ההערכה היא כי במפלגה מעוניינים לכבוש את ראשות העיר בית שמש.

כזכור, עדיין, זהותו של המועמד מטעם המפלגה הליטאית – לא ידועה, האם זה יהיה אחד מנציגי המפלגה בעיר – שמוליק גרינברג או משה מונטג או שמא יובא מועמד חיצוני שיכבוש את הקהלים בעיר.

השארת תגובה