יש חסד – הדובדבן שברימונים

. "המטרה היא לספק חווית קניה לכל הקונים" מסבירים בהנהלת הרשת, שם מטמיעים את עיקרון חוויית הקניה בכל הסניפים, כולל גם בוותיקים

יש חסד
יש חסד

אין לכם בודאי זמן מיותר בימים אלו של ערב הפסח, אך אם היה לכם מעט מהמצרך הזה – היינו ממליצים לכם להתמקם לכמה דקות בפתחו של סניף 'רימונים' של הרשת החרדית 'יש חסד' בבני ברק, ולהישאר לעמוד שם כמה דקות. סתם כך. פשוט תעמדו ותשקיפו על פניהם של הלקוחות הנכנסים לחנות.

המראה שיתגלה לעיניכם יהיה לא פחות ממדהים. הלקוחות כולם נראים כשהם נכנסים לחנות, אך רגע לאחר מכן הם נעמדים מוכי הלם, לא מאמינים למראה המתגלה לעיניהם. והאמת, שגם אנו לא האמנו…

וצריך לראות כדי להאמין. הסניף הוותיק, שבשנים האחרונות מיתג את עצמו כמתחם הקניות המוביל בבני ברק, שינה את מראהו לחלוטין. וכשאנו אומרים 'שינה את מראהו' אנו מתכוונים בדיוק לכך. הכל שונה ושודרג, ממסד ועד הטפחות: החל מהריצוף החדיש שמשרה אווירה רעננה, התאורה, העיצוב, אך בעיקר אלו המעברים הרחבים שבצידיהם עומדים טורי המדפים העמוסים. בתווך מתהלכים להם הלקוחות כשהם מצויידים בעגלות, שחדשות אף הן כמובן, וארשת פניהם משדרת את התחושה שאכן נחמד להם.

ומה שמפתיע, שההתחדשות הזו לא נעשתה על חשבון הלקוחות. "השיפוץ כולו נעשה בתכנון מחושב אך הדרגתי, וכל זאת מבלי שהסניף יסגר לכל תקופת השיפוצים" אומרים לנו בהנהלת הרשת, שם מספרים כי "בעוד שסניפים אחרים נסגרו לתקופות ארוכות, כולל גם לתקופה של שנה, את הסניף הבני ברקי היה אסור לסגור ולו ליום אחד. לא יכולנו לעשות זאת ללקוחות".

הלקוחות, כך מסתבר, הם לקוחות נאמנים שמגיעים לכאן מקרוב ומרחוק, כשהם לא מעלים על דעתם לעשות את הקניות בכל מקום אחר מלבד 'יש חסד'. הם עושים זאת בגלל המחיר, בגלל המבחר, בגלל הכשרויות המהודרות, בגלל הנוחות ובגלל חוויית הקניה. "ולטרוק את הדלת בפניהם גם אם מדובר בסיבה מוצדקת של שיפוצים – זה פשוט בלתי אפשרי" הם מנמקים.

אבל השיקולים הללו שייכים כבר לעבר. כעת אנו רואים כבר את התוצאות שהן חנות ענקית, מפוארת, ובעיקר כזו שמשרה אווירה מרווחת ושונה. הלקוחות הם אלו שנהנים מהשינוי והם מברכים על כך. הם פוסעים להם בין המעברים הרחבים, מתמוגגים מהשילוט החדש, מהעיצוב, מהסדר שמאפשר לאתר בקלות כל מוצר גם אם מדובר בפריט בודד מתוך אלפי מוצרים, והם בהחלט מקרינים את תחושת הסיפוק. "תמיד היה תענוג לקנות כאן, אבל עכשיו זה משהו אחר. כעת זו כבר חוויה" אומר לנו מי שאומר, תוך כדי העמסת המוצרים בעגלה שהולכת ומתמלאת.

שינוי עם סיבה

אך השינוי הזה לא נעשה סתם כך. מדובר בתוכנית נרחבת במסגרתה זוכים כל סניפי 'יש חסד' להתחדשות, כשבמסגרת התוכנית נפתחו הסניפים החדשים בהם בארות יצחק ועוד, והם נתנו משמעות חדשה למילים 'חוויית קניה'. אך ההתחדשות הזו לא פוסחת על הסניפים הוותיקים שאף הם נהנים משינוי פנים שמטרתו לאפשר ללקוחות לבצע את הקניות באווירה מסבירת פנים.

מסיבה זו הושם דגש על התכנון הקפדני, שמתבטא במרחבים מרווחים בין טורי המדפים, כל זאת מתוך רצון למנוע את תחושת המחנק שמאפיינת לא פעם מרכזי קניות. "את הלקוח צריך לכבד" מנמקים בהנהלת הרשת, שם סבורים שהלקוח אינו אמור להתנגש בעגלה שבאה ממולו או לנסות להצטמצם כאשר לקוח אחר חולף לצידו. אז אם המחיר הוא ויתור על שטח מדף יקר במטרה לספק ללקוח יותר מרחב, בהחלט שווה לשלם את המחיר הזה.

השינוי הורגש גם מחוץ לחנות, שם נהנים הקונים מחניה גדולה ומקורה, כשהדרך מהחניה ועד לחנות נעשית באמצעות מעלית שמכניסה אתכם עד החנות – מבלי שתיאלצו לעשות את הדרך שבין החנות למכונית תחת השמש הקופחת או הגשמים העזים.

חיוך גם ביציאה

אך בואו נתמקד בעיקר. על המדפים תמצאו את המבחר הגדול ביותר, מבחר 'יש', שכולל את מיטב החברות והמותגים במחירים הזולים ביותר, לצד יתר המחלקות המשופעות בכל טוב כמו מחלקת בשר טרי במגוון ההכשרים המהודרים, מחלקת דגים טריים, ומחלקת בריאות וטבע חדשה ומושקעת.

וכעת, לפני פסח, תגלו שהסניף נערך לקראת החג, עם מאות מוצרים נוספים במחלקות השונות, בהם עוגיות ועוגות כשרות לפסח, מוצרי מזון כשרים למהדרין לפסח, שתייה קלה, יינות ומיץ ענבים, פירות וירקות טריים, מחלקת קפואים הכוללת בשרים, עופות, דגים וירקות, מחלקה חלבית נרחבת, חד פעמי ומוצרי אפייה, מוצרי חשמל וכמובן חומרי ניקוי לקראת חג הפסח. כל אלו מחכים לכם במקום אחד, מפואר ומרווח, מבלי שתיאלצו לסחוב ירקות מפה וצלחות חד פעמי משם. הכל, במחירים הזולים ביותר, אך בעיקר בסביבה מסבירת פנים שהופכת את הקניה לחוויה.

ולא רק את הקניה עצמה. גם בסוף הקניה תגלו שהתורות, אלו שמצליחים לעצבן כל לקוח שמגלה לאחר שהעמיס את העגלה שכעת עליו להמתין עד שעצביו יפקעו או שתורו יגיע, והמאוחר מביניהם, לא קיימים כאן. במסגרת השדרוג הותקנו גם בסניף 'רימונים' הקופות העצמאיות, לצד תגבור יתר עמדות הקופות, כך שהדרך החוצה נעשית במהירות ובלי עיכובים. זו בדיוק הסיבה לכך, שאם בכניסה לחנות הלקוחות נראים מופתעים, ביציאה הם פשוט מחייכים.

השארת תגובה