טקס הנחת אבן הפינה בשכונת הר יונה ג' בנצרת

הונחה אבן פינה להקמת מרכז מסחרי ראשון בשכונת הר יונה ג' נצרת עילית • המרכז יבנה על שטח של 4000 מ"ר ויכלול שטחי מסחר, מרפאות, שירות תעסוקה, סופר מרקט ומגוון שירותים מיוחדים לצרכי תושבי השכונה החרדית

הדמיה הר יונה 2
הדמיה הר יונה 2

שכונת הר יונה ג' הוכרזה על ידי מועצת עיריית נצרת עילית כשכונה חרדית. בשכונה מתגוררים כיום 150 משפחות צעירות עם ילדים ובימים אלה מתאכלסות כ- 100 משפחות נוספות המשתייכות לחסידות בעלז'. בשנתיים הקרובות צפויות להיבנות בשכונה 3000 יחידות דיור במסגרת תכנית רחבת היקף של משרד הבינוי והשיכון. ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט מלווה את אכלוס השכונה מקרוב ותומך בהגעתם של החרדים לעיר :"אני לא מפחד מחרדים אלא להיפך, רואה בהם תושבים איכותיים שבהחלט יכולים לתרום לנצרת עילית ולהיות חלק מצמיחתה המחודשת" אמר פלוט וציין כי מאז כניסתו לתפקיד, השכונה נמצאת בתנופת בניה מסיבית של מבני ציבור רבים: בתי כנסת, מקוואות, מעונות יום ובית ספר. לדבריו ההשקעה במבנים אלו מסתכמת במאות מיליוני שקלים ובנייתו של המרכז המסחרי הראשון מהווה נדבך נוסף לפריחתה של השכונה והפיכתה למבוקשת על ידי הציבור החרדי בארץ.

טקס הנחת אבן הפינה התקיים ביום ראשון השבוע ובאותו יום קיבלו היזמים היתר בנייה לביצוע חפירות ותשתיות לקראת בניית השלב הראשון של הפרויקט. בטקס השתתפו ראש העיר רונן פלוט, מ"מ אלכס גדלקין, מנהל מחוז הצפון במשרד השיכון שלמה פייבלוביץ , סגניתו סימה חמו ,אנשי התכנון במחוז ונציגי הקהילה. כמו כן השתתפו נציגי היזמים – חברת "בראון – אוק בע"מ. אילן רוזנטל הבעלים, גדי מילר סמנכ"ל, איזי ענבר, מקדם הפרויקט והאדריכלים יעקב קליין ושמואל עופר ממשרד "גליל אדריכלים". גדי מילר סמנכ"ל החברה: "כבר בשלב התכנון הראשוני, ובניית תמהיל השירותים שייבנו, הושקעה המון מחשבה לצרכים של משפחות ברוכות ילדים, החל בצרכים האלמנטריים הבסיסיים, וכלה בשירותים הציבוריים הנדרשים לתושבים, המרכז יבנה בסטנדרט גבוה מול נוף מרהיב ועוצר נשימה, והמבנה המסחרי יהיה בעזרת השם מודרני ומשוכלל שיביא בשורה לתושבים וייתן מענה קרוב נגיש ואיכותי".

ראש העיר פלוט "הר יונה ג' תהיה השכונה החרדית הכי יפה בארץ, ויהיו בה כלל השירותים הנדרשים, ולא בקראוונים או דירות, אלא במבנים איכותיים וחדשים שיתנו מענה לכלל הצרכים של הציבור החרדי, מי שיקנה פה היום בית ירוויח לא רק עתיד טוב לילדיו ולמשפחתו אלא גם השקעה כספית כדאית ביותר".

השארת תגובה