הצרכן הישראלי בחר: המוצר החדשני

הצרכנים בישראל בחרו ובאירוע השנתי של מוצר השנה הוכרזו התוצאות: מיהם המוצרים והשירותים החדשניים ביותר לשנת 2018 * אות 'החברה החדשנית של השנה' הוענק למנכ"ל שופרסל איציק אברכהן עם שיא זכיות – 11 מוצרים של החברה בשנה זו

בין זוכי מוצר השנה 2018 (5)
בין זוכי מוצר השנה 2018 (5)
הצטרפו עכשיו – וקבלו את העיתון היומי לתיבת המייל שלכם

פרסי 'מוצר השנה – בחירת הצרכנים' מוענקים ב-36 מדינות ברחבי העולם ומוענקים גם בישראל כבר 13 שנה. הערב [א'] בתל אביב, מול מאות מבכירי הקמעונאות והשיווק בארץ התקיים אירוע זוכי מוצר השנה בו הוכרזו מוצרי השנה בישראל לשנת 2018 – המוצרים והשירותים הזוכים בפרסי החדשנות לשנה זו, כפי שנבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר הצרכנים המקיף מסוגו בישראל שערך מכון המחקר קנטאר מדיה (עם יותר מ-2,000 צרכנים משתתפים) במתכונת בחירה זהה למתכונת הנערכת בכל העולם.

בין הזוכים בשנה זו-  מסקרה VOLUMETRIC של GA-DE, מרכך כביסה בדין אקסטרה Intense freshness, iPaint של נירלט, סדרת מכונות הכביסה i-Dos של BOSCH, עוגיות Milka Sensations, ממרחי סויה בסגנון גבינה לבנה של תנובה, תחתוני-חיתול  Huggies Freedom Dry Pants וברזל Comfort של אלטמן.

לאחר ההכרזה על הזוכים, הוענק בטקס גם פרס החברה החדשנית – החברה שזכתה במספר פרסי מוצר השנה הגבוה ביותר השנה – איציק אברכהן מנכ"ל חברת שופרסל קיבל את האות מידי פרופ' יעקב הורניק העומד בראש צוות המומחים של מוצר השנה, לאחר הקרנת ברכה מצולמת של שר הכלכלה אלי כהן. הורניק ציין כי חברת שופרסל שברה השנה את השיא הישראלי של מוצרים זוכים – 11 מוצרים חדשים שונים שיצאו בשנה זו תחת המותג הפרטי של חברת שופרסל נבחרו על ידי הקהל בישראל כמוצרי השנה, ביניהם אורז באריזת זיפר לסגירה חוזרת, בשר טרי בוואקום, לקטי ירקות טריים להקפצה ולבישול, מזון מוכן בסדרת 'המטבח הישראלי' ושירות "סרוק וקנה" בסניפים.

"פרסי מוצר השנה – בחירת הצרכנים – מהווים בשנים האחרונות את הפרס היוקרתי והנחשב ביותר בעולם בתחום החדשנות של מוצרים ושירותים בייחוד משום שמי שבוחר את הזוכים הם הצרכנים", אומרת אתי עמיעד מנכ"ל פרסי מוצר השנה בישראל: "שלושת הפרמטרים לפיהם מוכתר מוצר השנה בקטגוריה הם חדשנות (25%), אטרקטיביות (25%) ושביעות רצון משימוש בפועל (50%). אחת התופעות הבולטות השנה היא כמות הפיתוחים המקומיים: בתחומי המזון, הטיפוח והשירותים – שהם תוצרת ישראל "כחול-לבן", מה שמעיד על כך שישראל היא "מעצמת חדשנות" שמושקות בה חדשנויות רבות, שרלבנטיות לקהל הצרכנים המקומי. עוד מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו לפרסי מוצר השנה ניתן לזהות מספר מגמות מעניינות הקשורות בחדשנות: נמשכת המגמה בה הוגשו וזכו יותר מוצרי מזון עם חדשנות מעולמות הבריאות: מוצרים ללא לקטוז או גלוטן,  מוצרים טריים וכמובן מוצרים מופחתי שומן, נתרן וסוכר ומועשרים בסיבים תזונתיים – כולם נותנים מענה לצרכנים המעוניינים באורח חיים בריא יותר. אחד התחומים הצומחים ביותר מבין מקבלי פרסי החדשנות השנה הוא תחום הבריאות והתינוקות שניתן למצוא בו חדשנויות החל מחיתולים וג'ל לטיפול בצלקות, דרך כוסות שתייה ועגלות לתינוקות, וכלה במוצרי טיפוח לילדים. השנה, נכנסו גם מוצרים מתחום האופנה הנשית לרשימת הזוכים: מחטבים, בגדי ספורט, בגדי ים וחזיות הנקה – שכל אחד הפגין חדשנות בתחומו. עוד אנו רואים המשך גידול משמעותי בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים: שירותי תקשורת כדוגמת bcyber או הטלוויזיה הרב ערוצית של פרטנר, שירותים בתחום התיירות (אתר smartair), שירותי ביטוח חדשניים (אפליקציית הלקוחות של מגדל), שירותי בריאות (כדוגמת שרות רופא עור אונליין של כללית) ועוד  – דבר המעיד על חדשנות ויצירתיות שמפגינות נותנות השירותים בישראל".

רקע כללי – מוצר השנה:

מטרת הפרסים היא אחת – לעודד חדשנות, על ידי הענקת פרסים למשווקים, שהשיקו באותה שנה מוצרים ושירותים, שלא רק שהציגו חדשנות פורצת דרך, אלא גם קיבלו ציוני איכות גבוהים על ידי הצרכנים.

איך נבחרים המוצרים?

  1. בכל שנה, בכל מדינה משווקים מגישים כמועמדים את המוצרים ואת השירותים החדשניים ביותר שהשיקו במדינה באותה שנה. ב-2005, ישראל הייתה המדינה הראשונה מחוץ לאירופה שבה הוענקו פרסי מוצר השנה. היום, הפרסים מוענקים בכל רחבי העולם: חמש יבשות, 36 מדינות.
  2. צוות מומחים עצמאי, המוקם בכל מדינה, ומורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות, קמעונאים בכירים, עיתונאים ואנשי אקדמיה מדרג את המוצרים ואת השירותים המועמדים ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק על מנת לעבור לשלב הבא. בישראל, עמד השנה בראש צוות המומחים פרופסור יעקב הורניק, מחבר ספרי השיווק והפרסום הנודע, המשמש גם כדקאן בית ספר לניהול, לצד צוות של בכירים נוספים אשר דירגו את כל השירותים והמוצרים שהוגשו.
  3. המוצרים והשירותים, שצוות המומחים החליט שהם חדשניים – עברו למחקר הצרכנים. בשלב זה, עורך מכון המחקר הבינלאומי קנטאר מדיה את מחקר הצרכנים הגדול מסוגו שנערך במדינה. [בישראל נערך המחקר בשנת 2018 בקרב יותר מ-2,000 צרכנים] הצרכנים מחווים דעתם לגבי המוצרים והשירותים המועמדים ומדרגים את המוצרים על פי האטרקטיביות שלהם ועל פי שביעות הרצון שלהם משימוש בהם בפועל. בכל קטגוריה, המוצר או השירות שציון האטרקטיביות ושביעות הרצון שלו הוא הגבוה ביותר – מוכתר ל'מוצר השנה'.
  4. בכל תחילת שנה, על הבימות בכל העולם: ניו יורק, לונדון, מוסקבה, פריז, מילאנו, ריו דה ז'ניירו, קואלה לומפור ותל אביב – עולים על הבמה המנהלים, שהמוצרים והשירותים שלהם נבחרו כ'מוצרי השנה' על ידי הצרכנים, ומצטרפים לנבחרת בינלאומית של חדשנות ושל איכות.
השארת תגובה