"אי אפשר לתאר מצב ללא בני עליה"

מאות בכנס חיזוק והדרכה להורים ומחנכים בעיר • במרכז הכנס: מכתב מיוחד לתושבי העיר ממרן הגר"ח קניבסקי: "רבו הניסיונות מבית ומחוץ, וטוב לקרב את בני הישיבות בעבותות האהבה כי הוא תריס בפני הפורענות"

בני עליה 4
בני עליה 4

בפתחו של חודש הבין הזמנים ולאור סוגיות רבות בחינוך שהתעוררו בעיר רחובות, נהרו במוצאי השבת האחרונה קהל אדיר של מאות הורים החשים דאגה ואחריות להמשך חינוך בנם השב בימים אלו מחיק הישיבה הקדושה אל הבית, לכנס החינוך האדיר בראשות כלל רבני העיר ובמעמד גדולי ישראל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה שליט"א, הגאון רבי יהושע אייכנשטיין והגאון ר' שמעון בעדני באולם היכל מנדלבאום בעיר.

בבסיס הכנס עומד יסודו של "מרכז החינוך" – מערכת ייעוץ ליווי ושיבוץ מטעם רבני ומחנכי העיר רחובות עבור בני הישיבות הגדולות והקטנות מיסודו של רשת "בני עליה" שבראשות הגאון ר' נחמיה שלום. בסמיכות להתחלת הכינוס החינוך הגדול במוצאי שבת, התאספו באולם סמוך כל רבני העיר רחובות לישיבה משותפת שטרם נראתה כמוה ובה העלו את הנושאים החשובים בחינוך התורני העיר.

במרכז המעמד האדיר הובא מכתבו המעורר של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, וכן מהוראותיו בנושאי חינוך כפי שאמר בפני מייסדי "בני עליה". את המשאות המרכזים בכנס נשאו הגר"ש בעדני, הגר"י אייכנשטיין וראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק. הרצאה מאלפת בחינוך ועמידה באתגרים העברי בתום הכנס המרצה הנודע הרב דוד ברוורמן.

באסיפת רבני העיר הוחלט על דעת כולם כי על מנת שיוכלו בני הישיבות לשקוד על תלמודם בימי הבין הזמנים ולהישמר מכל פגעי הרחוב, יש לצאת בקריאת חובה על כל ההורים ליטול חלק במערך ההוצאות האדירות שיש לרשת "בני עליה" העמלה במסגרות רחבות ללימוד תורה, שיעורים, שיחות, פעילות וכעת בהפעלת מרכז הדרכה, חינוך וליווי עבור התלמידים וההורים. בתוך המכתב עליו חתמו כל רבני העיר נכתב: "הפעילות של "בני עליה" היא מחויבת המציאות וצורך מצורכי העיר ואי אפשר לתאר כיצד הייתה נראית העיר ללא בני עליה. ההוצאות גדלות מאד, ובפרט המלגות אשר אין מקור לכך מלבד השתתפות בני העיר והחובות מהעבר כבדים. וע"כ בקשותינו שיראה כל אחד חובה לעצמו להשתתף בהו"ק לכל הפחות בסך 52 ₪ לחדש כמניין בן".

רבני השכונות והקהילות ברחובות שהתכנסו ציינו כי "על פרנסי העיר להיות לעזר ואחיסמך לכל פעילות רשת 'בני עליה' – בל הגיוני שבזמן שהציבור הכללי נהנה במיליוני ₪ עבור פעילות תרבות וספורט לנוער בכל חודש, הציבור החרדי נותר מאחור ונהנה מפירורים של ממש בשולי ההקצבות לנוער".

השארת תגובה