רכסים בדרך לעיר: עוד 2.000 יחידות דיור

הותמ"ל אישרה תוכנית להכפלת מספר תושביה של רכסים ואישרה אותם פה אחד • אושרו גם בניית מוסדות ציבור ועוד כ-105,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ומרכז עירוני ראשי (מע"ר) למועצה המקומית רכסים

גפני ורייך ברכסים
גפני ורייך ברכסים

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור במשרד האוצר (הותמ"ל) אישרה אתמול פה אחד להפקדה את הקמת שכונת גבעת הפרסה ברכסים בה צפויים להיבנות בשנים הקרובות 1,890 יחידות דיור, בניית מוסדות ציבור ועוד כ-105,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר למועצה המקומית רכסים. בנוסף, יוקם מרכז עירוני ראשי (מע"ר) אשר יהווה חוליית חיבור בין שני חלקי היישוב – הקיים והחדש – ואף יכלול כניסה חדשה ליישוב.

את תוכנית הבנייה בשכונת גבעת הפרסה מקדם ראש המועצה המקומית, יצחק רייך, זה מספר שנים – ובשלוש השנים האחרונות זוכה היוזמה גם לתמיכתו הנלהבת של שר השיכון יואב גלנט ואנשי המקצוע הרבים כשנתיים בלבד מאז ביקורו והבטחתו של השר לקידום ולהסרת המכשולים שהוו את ביצוע הפרוייקט.

במסגרת החלטת ממשלה 1823 לקידום פתרונות דיור עבור האוכלוסייה החרדית, ובהתאם לתכנית המתאר למועצה המקומית רכסים שאושרה להפקדה רק לפני כשבועיים בוועדה המחוזית בחיפה, אושרה היום להפקדה גם תכנית שכונה הפרסה והמע"ר (מרכז עירוני ראשי) במועצה המקומית רכסים. במסגרת התכנית, יתווספו ליישוב 1,980 יחידות דיור, כ-87,000 מ"ר שטחי מוסדות ציבור וכ-105,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. עלות פיתוח התשתיות הציבוריות עומד על כ-270 מיליון ₪.

הדיונים המעמיקים בוותמ"ל על תוכניות הבנייה בגבעת הפרסה נמשכו שעות ארוכות. ראשון הדוברים היה ראש המועצה, יצחק רייך, שהציג את פוטנציאל הבינוי הקיים בשכונת גבעת הפרסה בו יוכלו להיבנות כאלפיים דירות חדשות – מה שצפוי להכפיל את אוכלוסיית רכסים ולהוות פתרון משמעותי למצוקת הדיור החריפה במגזר החרדי. "אישור התוכנית היום הוא יום חג לרכסים – אחרי 28 שנים של מאמצים והשקעה", ציין רייך בדיון בוועדה.

נציגי משרד השיכון, הציגו בפני הוועדה את התרשמותם הרבה מרכסים ומהנמרצות של ראש המועצה, רייך, שלא נח לרגע במאמציו להביא לקידום אישור תוכניות הבנייה בשכונת גבעת הפרסה. במשרד השיכון אימצנו את תוכניות גבעת הפרסה שהמתינה שנים ארוכות במגירה. עם אישור הוותמ"ל נפעל בכל דרך כדי להביא לתכנון ושיווק מהיר של השכונה, כדי לסייע לרכסים ולמצוקת הדיור במגר החרדי", ציינו נציגי המשרד ואיחלו הצלחה רבה לראש המועצה רייך.

התוכנית, כאמור, זכתה לשבחים רבים מהצוותים המקצועים של מנהל הדיור במשרד האוצר ושל הגורמים האחראים במשרד השיכון ובמשרד הפנים. בשל מיקומה הגיאוגרפי של שכונת גבעת הפרסה, בלב עמק זבולון שמול הרי הכרמל, כוללת תוכנית הבנייה התייחסות רבה לשטחים הירוקים המקיפים את השכונה, כמו גם לתכנון השכונה עצמה, פארקים, שטחי ומבני ציבור – באופן שיקל על תושביה העתידיים. גם בישיבה זו חזרו נציגי השר גלנט על הבטחת משרד השיכון לתקצב הקמת פארק עירוני רחב ידיים בין שכונת גבעת הפרסה לשכונות הקיימות ברכסים.
בתום הישיבה, כאמור, הופקדה התוכנית לקראת המשך דיון וקידום התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במרחב חיפה וההערכה היא כי כבר בשנה הבאה יושלמו האישורים ומשרד השיכון יוכל להתחיל בשיווק השכונה החדשה.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט אמר לאחר אישור התוכנית: ״לאחר 30 שנה של קשיים ביורוקרטיים, חילצנו את רכסים ממצוקת הדיור הקשה שכפו עליה גופי התכנון וארגונים נוספים. בקרוב נחל בבנייה של 2000 יחידות דיור. לכל אזרח יש את הזכות לדיור הוגן ללא קשר למוצאו, דתו ואמונתו. בשלוש השנים האחרונות אנו ממקדים מאמץ מיוחד לטובת האוכלוסייה החרדית במטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול במלוא המרץ בשיווק תכניות הנותנות מענה לכל אזרח ולכל מגזר במדינת ישראל".

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר: "התכנית כוללת פתרונות דיור ייחודיים לאוכלוסייה החרדית ותוספת של מבני ציבור שיובלו לפיתוח נרחב ברכסים. בנוסף, התכנית כוללת אזור תעסוקה ומסחר שיתרום לחיזוק האיתנות הכלכלית של העיר"
האישור שהתקבל היום בותמ"ל מקדם משמעותית את התכנית אל עבר הוצאתה לפועל, והצפי הוא כי כבר במהלך השנה הנוכחית תקבל התכנית תוקף ויחל שלב שיווק הקרקע.

תגובה אחת
  1. כל הכבוד לרב רייך עובד למען כל התושבים ללא שום הפליה כנהוג בשנים עברו, רכסים זה העתיד של הציבור החרדי במידה ורב רייך ימשיך לעוד כדנציה ולא יתנו את זה למפלגה שתקפח…..

השארת תגובה