"ביהמ"ש יכיר בעינויים – כחוקיים"

לקראת הדיון מחר בשאלת קבילות ההודאות שהוצאו על ידי המשטרה מנאשמי דומא בשל "האמצעים המיוחדים" שהופעלו נגדם, טוענות המשפחות כי המדינה ממשיכה לפעול בניגוד לחוק

פטיש שופט
פטיש שופט

מחר יום חמישי צפוי להיערך בבית המשפט בלוד שלב הסיכומים במהלכו צפויים השופטים להכריע בשאלה האם ההודאות שנגבו מעצורי דומא קבילים לאור ההאשמות כי אלו הוצאו מהם תוך הפעלת אמצעים לא חוקיים כגון עינויים ועוד.

לקראת ההכרעה מחר, תדרכו היום משפחות שני הנאשמים בפרשה, עמירם בן אוליאל והקטין הנוסף שנעצר בחשד כי סייע לנאשם המרכזי, כי כחלק מהשלב המקדמי דורשת המדינה מבית המשפט להכריע כי הפעלת ה"אמצעים המיוחדים" נגד העצורים נעשו באופן חוקי וכי הודאות הנאשמים לא נגבו תוך הפעלת אמצעים פסולים.

המשפחות טוענות, כי "הכל בפרשה נעשה תחת סודיות ורחוק מעינו של הציבור, כל אזרח שהיה רואה את הבקשה הזו לא היה נרדם בלילה", לטענתם, המדינה והפרקליטות מבקשים מבית משפט בישראל להכיר בעינויים כחוקיים. זה הזוי, זה מדאיג, ויותר מהכל זה לא חוקי בעליל.

המשפחות טוענות עוד, כי "בכדי להציג מצג ולפיו העינויים לא היו כה נוראיים, העזה הפרקליטות לכתוב לבית המשפט כי בעינויים שהופעלו הם הקפידו על הכללים, הפעילו שיקול והכי מקומם הם כותבים שהכל נעשה תוך 'שמירה ככל האפשר על כבודם של הנאשמים'. עינו אותם תוך שמירה על כבודם – כך נכתב במסמך של מדינת ישראל בשנת 2018. אי אפשר להאמין".

בדבריהם ביקשו המשפחות להזכיר לכל את תנאי המעצר בהם שהו יקיריהם, "הם בבידוד, ללא טלפונים ונשללות מהם זכויות רבות שניתנות לכלל האסירים. אפילו המחבלים מקבלים תנאי כליאה טובים יותר". טענו.

השארת תגובה