הכירו: מנהרות הרכבת של בני ברק

סיור מיוחד ומודרך במנהרות בהן יעבור ה'קו האדום' של הרכבת הקלה בגוש דן • מכונות החפירה הכבדות, המסועים והעלויות הדמיוניות

רכבת קלה
רכבת קלה
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

שנתיים מאז הועלו הכלים הכבדים לשטח, פיצוץ גשר 'מעריב' המיתולוגי, ועבודות הרכבת הקלה של מטרופולין גוש-דן יצאו לדרכם והחלו לשבש את חייהם של התושבים, נכנס השבוע 'קו עיתונות' למעמקי האדמה ומספק הצצה בלעדית למנהרות הרכבת הקלה של בני ברק שתצא לדרכה בשנת 2024.

הכתבה המלאה בסוף השבוע ב'כל ישראל'

הפרויקט השאפתני, שעלותו 46 מיליארד שקלים וצפוי לחולל מהפכה בתחבורה הציבורית בגוש-דן זכה זה מכבר לסלוגן "קשה עכשיו – הקלה אחר כך", וזאת בשל המורכבות שבדבר והקשיים שנאלצים תושבי הערים באזור להתמודד איתם במהלך העבודות.

"המסקנה שהסקנו היא פשוטה וברורה, הזכיינים לא היו מסוגלים בשום דרך להרים את הפרויקט הזה, אז הקמנו את נת"ע", אמר שר התחבורה, ישראל כץ, במסיבת עיתונאים שכינס בזמנו, טרם תחילת העבודות. "אם משה העביר את עם ישראל במדבר 40 שנה אצלנו זה הולך לקחת 6 שנים, זה לא יהיה פשוט. היה אפשר לעשות את זה לפני הרבה שנים, זה היה נכון יותר וחוסך הרבה בעיות".

במסגרת הסיור התת-קרקעי שערך 'קו עיתונות' במנהרות ותחנות 'הקו האדום', שייחשף בפרויקט מיוחד במוסף סופ"ש של 'כל ישראל' מבית 'קו עיתונות', מקבל הפרויקט הצצה מרתקת ומתועדת לרכבת שתעבור בחמש הערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. אורך הקו צפוי להשתרע על פני 24 קילומטרים – מתוכם 12 קילומטרים מעל לפני הקרקע ו-12 קילומטרים מתחת לאדמה. עלות חפירת הקו ובניית התחנות מוערכת בכ-16 מיליארד שקלים.

שמונת מכונות ה-TBM שחופרים את מנהרות הקו האדום הן באורך של 115 מטרים כל אחת, ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלה של כל מכונה מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון וקצב ההתקדמות של כל מכונה מגיע ל-10 מטרים ליום.

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

תגובה אחת
  1. מבקשת מידע על הצטרפות לסיור מודרך

השארת תגובה