הרבנים: למה הורים ששולחים ילדים למרכז?

רבני העיר ירושלים במפגש עם הנהלת הדסה: "אנחנו לא מבינים הורים ששולחים את ילדיהם לאזור המרכז כדי לקבל טיפולים שניתן לקבל בהצלחה רבה בהדסה ירושלים"

מפגש הרבנים
מפגש הרבנים

רבני העיר ירושלים הגיעו לבית החולים הדסה, לפגישה עם מנכ״ל בית החולים, הפרופ׳ זאב רוטשטיין ומנהל המערך המטו-אונקולוגיה ילדים, הפרופ׳ יוסי לבר.

רבני ירושלים רבי אריה שטרן שליט"א והראשל"צ רבי שלמה עמאר שליט"א, קיבלו סקירה מקיפה על פעילות בית החולים ומחלקת ההמטו-אונקולוגיה ילדים החדשה שהוקמה. פרופ׳ רוטשטיין הציג את סגל המחלקה החדש  המונה עשרה רופאים, כולם מומחים בהמטו-אונקולוגיה ילדים, את שיתופי הפעולה עם מרכזי סרטן מובילים בעולם דוגמת 'ממוריאל סלואן קטרינג' ואת הטיפולים החדשניים והמתקדמים המוצעים בהדסה.

פרופ׳ רוטשטיין התייחס לשאלת הרבנים בעניין הצורך לנסוע לטיפולים בבתי חולים במרכז הארץ ואמר "ילד שמתגורר בירושלים והסביבה לא צריך לנסוע למרכז, הוא יכול לקבל את הטיפול הטוב ביותר כאן בהדסה. נסיעה יומיומית לטיפולים במרכז מסכנת את חיי הילד". הרבנים הביעו פליאה על אותם רבנים שממליצים על הנסיעה הארוכה ואמר "אני לא מבין הורים ששולחים את ילדיהם לאזור המרכז כדי לקבל טיפולים שניתן לקבל בהצלחה רבה בהדסה ירושלים".

הראשון לציון ורבה של ירושלים רבי שלמה עמאר שמלווה את בית החולים בעצה והכוונה טובה אמר במפגש, כי בית החולים הזה מלומד בניסים, "בזמן המשבר הגדול, התבקשתי לתווך עם הרופאים שעזבו, בזכות הוויתור של פרופ' רוטשטיין שהסכים מיד לכל מה שהצענו הוא זכה להצלחה גדולה וסייעתא דשמיא. הייתי בכמה בתי חולים, פגשתי פצועים וחולים, מה שעושים כאן, זה ניסים".

בפגישות השתתף גם רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, שסיפר לנוכחים על המהפכה הגדולה שחווים שומרים המצוות המגיעים לקבל טיפול רפואי בין כתלי הדסה. הוא סרק את כל האפשרויות וגילה לרבנים על מאחורי הקלעים של פעילות לשכת הרב במרכז הרפואי בסוגיות של שבת, כשרות מהודרת, צניעות וליווי הלכתי של שאלות רפואיות כבדות משקל. על כך הגיב פרופ׳ רוטשטיין, "אני מרגיש הרמוניה עם הרב קליין מול קבוצה של מטופלים הקרובים לליבנו ואנו נותנים להם את כל מה שחשוב להם, מבחינת אמונה ושמירה על אורח החיים החשוב להם, ואני מרגיש שאני בהחלט מקבל מהם חזרה את אותו היחס חם. מעודד אותי לקבל את הכרת הטוב".

השארת תגובה