דרישה: להנגיש את מערת המכפלה לנכים

חבר הכנסת גליק שפנה בענין לשר הביטחון מאשים, כי החשש מפני תגובת הוואקף המוסלמי, היא המעכבת את בניית המעלית שתחסוך לאוכלוסיית הנכים להתמודד עם גרם המדרגות המפורסם בדרך לקברי האבות

עצרת במערת המכפלה, צילום שמואל דריי (16)
עצרת במערת המכפלה, צילום שמואל דריי (16)

בשבועות האחרונים צפה ועולה הדרישה להנגיש את מערת המכפלה לאוכלוסיית הנכים בהתאם לתקנות המחייבות הנגשת מבני ציבור עבור אנשים עם מוגבלות.

חבר הכנסת יהודה גליק שלח היום מכתב לשר הביטחון, בו הוא דורש ממנו להפעיל את סמכותו ולפעול לתיקון הנדרש, לדברי גליק, "מערת המכפלה מכילה כיום למעלה ממיליון מבקרים והיא אחד המקומות הכי מתויירים בישראל. אולם המקום שאמור להיות פתוח ומזמין, סגור בפני אוכלוסיה אחת – אוכלוסיית הנכים, הקשישים והמוגבלים".

לדברי גליק, העובדה כי הגישה למקום מחייבת את המבקר לחלוף מעל מאה מדרגות הגישה, מהווה "פגיעה חמורה בזכויותיהם של אנשים שסך הכל רצונם להתפלל או לבקר במקום קדוש".

"מדובר בנושא א פוליטי, שהרי הנגישות מוגבלת לאוכלוסיית הנכים, יהודים ולהבדיל ערבים כאחד".

במכתבו לשר הביטחון קובל גליק, כי "לא יתכן שזכויות נכים יפגעו בשל טענות פוליטיות או פחד מהווקף המוסלמי".

לדבריו, "קיימת תוכנית מוכנה להקמת מעלית במקום, אך זו מתעכבת מפחד תגובת הנגד של הוואקף המוסלמי, יישום תוכנית זו תוכיח שלא הטרור הקיצוני מנהל את החברה אלא ההפך הגמור".

"החברה היא זאת שמתקדמת ועוזרת לכולם. המעלית תשרת את הרוב המוחץ של הפלסטינים שלא מעוניינים בטרור אלא רק ברצון להתפלל שנמנע מהם בגלל מיעוט קיצוני אלים – וכמובן תשרת את אזרחי מדינת ישראל והתיירים הרבים". כך גליק.

השארת תגובה