'הבית היהודי' מציג: בחירות ללא מתמודדים

אבישי שטראוכלר הודיע ברגע האחרון על פרישתו מהמרוץ לראשות המפלגה, לאחר שלטענתו, 'דיל' שרקם אמיתי כהן פגע בהליך הדמוקרטי • הערכה: מפלגה חדשה לציבור הדתי לאומי

עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי
עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי

קרע פנימי בסניף 'הבית היהודי' ברחובות, לאחר הליך פריימריז סוער שהסתיים בתוצאה מפתיעה – 100% תמיכה ביו"ר הסיעה המכהן. את הבחירות הפנימיות ליוו טענות לקומבינות, 'דילים' ובגידות, והתוצאה אף עשויה להוביל לפתיחת מפלגה חדשה שתתחרה מול 'הבית היהודי' על קולות הציבור הדתי לאומי ברחובות.

ל'בית היהודי' ברחובות שני חברי מועצה; אמיתי כהן ועו"ד אבי מוזס. היחסים בין השניים מפורסמים בעכירותם והם מייצגים זרמים ואינטרסים שונים בתוך המפלגה.

לקראת הבחירות הפנימיות, התמודדו על תפקיד ראש הרשימה היו"ר הנוכחי, אמיתי כהן ואבישי שטראוכלר, יו"ר המועצה הדתית לשעבר. חבר המועצה הנוסף, מוזס, חבר לשטראוכלר, יחדיו הובילו מהלך להדחתו של כהן. לצד הבחירות לראשות הסיעה, התקיימו בחירות לתפקיד יו"ר הסניף, אליו התמודד מוזס עצמו.

אלא שאז, בהפתעה מוחלטת, הודיע מוזס כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד ראש הסניף וכי הוא תומך ביריבו אמיתי כהן לתפקיד. בעקבות כך, נאלץ שטראוכלר להסיר את מועמדותו, מה שסלל את הדרך לבחירתו של אמיתי כהן, ללא כל מתנגדים. לתפקיד יו"ר הסניף נבחר עו"ד ליאור פרישמן, שהינו – במקרה או שלא – גיסו של אמיתי כהן.

לדברי גורמים במפלגה, עריקתו הפתאומית של מוזס התרחשה לאחר שברגע האחרון התחייב כהן למוזס כי יפעל למען בחירתו המחודשת במקום השני ברשימת המפלגה למועצת העיר.

עם פרישתו שיגר שטראוכלר מכתב זועם לחברי סיעתו, בו כתב: "מוזס ואני חשבנו כי מוטלת עלינו החובה והזכות לשנות את פניה של המפלגה וכי ביחד נפעל מתוך הערכים שהתחנכנו על פיהם. מוזס טען שהוא אינו יכול לעבוד עם יו"ר התנועה וכי הוא אינו יכול להיות שותף לתרבות 'הקומבינות', ליחסים של 'שמור לי ואשמור לך', לחוסר השקיפות, לאותן הבטחות שניתנות למספר אנשים בעת ובעונה אחת, להסכמים חתומים שלא מתקיימים".

בסביבתו של שטראוכלר מבהירים כי המילה האחרונה מבחינתו טרם נאמרה וכי הוא בוחן בימים אלו אפשרות לריצה ברשימה נפרדת למועצת העיר.

חבר המועצה עו"ד אבי מוזס מסר בתגובה: "המהלך נעשה בהתאם להמלצת ועדה מטעם סניף המפלגה שביקשה להשכין שלום בית בין כלל הסיעות המרכיבות את הסניף, כאשר המהלך שנרקם היה ידוע לאבישי לפחות 30 שעות בטרם כינוס ישיבת מועצת הסניף".

חבר המועצה אמיתי כהן מסר בתגובה: "שטראוכלר הוזמן ע"י ועדת פיוס לשלום בית מטעם חברי הסניף, מתוך מטרה לפעול בשיתוף פעולה ושקיפות מלאה, אך הלה בחר בריב ומדון. ביום הבחירות בחר שטראוכלר שלא להגיב לשאלה האם ימשיך להיות חלק מהמפלגה באם יפסיד. בסופו של דבר 'אבישי ברח' מהבחירות. בדיוק כפי שהתחמק מבחירת נציג הבית היהודי למועצה הדתית עו"ד הרב שחר מתנה לפני כשנה.

"מר שטראוכלר מזה מס' שנים מדלג בין מפלגות. חבל שכעת לאחר שהתפקד לבית היהודי, אינו יודע לקבל בכבוד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות".

השארת תגובה