פרוש נגד אבוטבול: "מותר לנו לחשוב"

יו"ר 'שלומי אמונים' גיבש את הציבור הכלל-חסידי והדף את ניסיונות העקיפה של אבוטבול • "אנחנו המצאנו את אבוטבול, ליהדות התורה 7 מנדטים" • מכחיש את ה'דיל' של בית שמש תמורת אלעד

חתונת פרוש, צלום אלי סגל (101)
חתונת פרוש, צלום אלי סגל (101)

"להגיד שלא נתמוך באבוטבול זו לא מילה גסה", אלה היו דבריו הנחרצים של סגן השר ויו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש, שהתייחס השבוע לראשונה בפומבי לשאלת התמיכה בראשות העיר. פרוש העביר מסר נחרץ לפיו הציבור הכלל חסידי זכאי לייצוג הולם ועצמאי, ושתמיכתו אינה מובנת מאליה, לאף צד.

בליל שלישי, התכנסו עשרות נציגי הציבור הכלל חסידי בבית שמש, המיוצגים תחת סיעת 'כח' – שלומי אמונים, לכנס בחירות, בהשתתפות חברי המועצה אברהם נחמן פרנקל ושמעון גולדברג, ובראשות מאיר פרוש. מעבר לסקירה על הישגים וחיזוק הדדי, המתיחות הפוליטית הורגשה היטב באוויר.

בבחירות האחרונות, התפצל הציבור הכלל חסידי לראשונה מרשימת אגודת ישראל, והגיע להישג נאה של 2 מנדטים, זהה למספר המנדטים של 'אגודה'. למרות ההצלחה, ב'כח' טוענים כי עמיתיהם לא השלימו עם כוחם, ושצרכיהם לא זוכים למענה, וודאי לא ביחס לקהילות הגדולות.

ב'שלומי אמונים' זועמים על ניסיונותיו של ראש העיר משה אבוטבול לקבל את תמיכת האדמו"רים החסידיים במועמדותו לראשות העיר, תוך 'עקיפת' הסיעה. הכינוס הנוכחי נועד להציג חזית אחידה מול הניסיונות ולהעביר מסר תקיף.

"אין זו אסיפה להכריז על מועמד לראשות העיר, או להכריז שאבוטבול לא מועמד מטעמנו. אנחנו המצאנו את הרעיון שאבוטבול הינו ראש עיר לפני קרוב ל-10 שנים ותמכנו באבוטבול", אמר פרוש, והוסיף: "ליהדות התורה יש 7 מנדטים ולש"ס יש רק 2 מנדטים, אני לא אומר שלא נתמוך באבוטבול, אנחנו היינו הראשונים שתמכנו בו, אבל זו לא מילה גסה לומר שמותר לנו לחשוב מה ואיך לעשות".

פרוש הגיב לספקולציות על 'דיל' פוליטי הכולל את אלעד ובית שמש, ואמר: "אני מבקש לומר כאן במלוא הבהירות, שאין קשר בין אלעד והמועמדות של ישראל פרוש לעמדת כח בבית שמש, על אף שזה לא היה מופרך שיש ערבות הדדית בין הציבור של הכלל חסידי בערים השונות".

תגובה אחת
  1. לסיכום: פרוש טוען שהאדמורי"ם נמצאים בכיס שלו, ולא של אבוטבול, ואל לו לשלוף אותם משם.
    פעם ראשונה שאני נתקל במשכיל שהוא גם טיפש.

השארת תגובה