הבחורים יצאו ל'שנור' – ופקחי משרד הדתות באו….

מאה אלף במזומן לגרש"ב סורוצקין, החוברת של גפני, סדר הלימוד באורחות תורה, בניין חדש לבית מדרש עליון ומשתה היין בביתר

ארחות תורה
ארחות תורה

בישיבת בית מתתיהו ערכו השנה טיש פורים בהיכל הישיבה בראשות ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר ורב שכונת צהלה בתל אביב הרב חיים הורוביץ, בקמפיין השנה יצרו ראשי הת"ת דגם של ספינת הטיטניק, בהוראת ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר השנה לא יצאו הבחורים לאסוף כסף לפני פורים. בערב פורים הגיעו פקחי משרד החינוך בעת שבחורי הישיבה יצאו למגבית כספים, הישיבה לא עברה את הביקורת בגלל שש בחורים שהיו חסרים, השבוע הייתה ביקורת חוזרת והישיבה עברה בהצלחה, יצוין כי בערב פורים התקיימה ביקורת גם בכולל "נחלת משה" בבני ברק – שם למרות העיתוי הרגיש, הכולל עבר בהצלחה.

בישיבת תושיה בתפרח ביטל ראש הישיבה הגר"א פילץ את הקמפיין של הת"ת בשנה זו, כמו כן המנהג שהיה בישיבה להשכיר מכשירי טלפון ניידים לראשי הת"ת – בוטל השנה.

בישיבת אורחות תורה קיימו כמידי שנה את סדר הלימוד בליל פורים אותו ייסד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שהיה מגיע למסור שיחת חיזוק בהיכל הישיבה בליל פורים, השנה מסר את השיחה ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן שבצאתו יצאו בני הישיבה בשירה וריקודים לכבודו. בבוקר ליוו מאות מבני הישיבה את הגרב"ד דיסקין לביתו בשירה וריקודים.

בבית מרן הגר"ח קניבסקי מיד לאחר תפילת ערבית, התקיים מעמד קריאת המגילה, בהשתתפות מניין מצומצם של מקורבים ובני משפחה בלבד. בשנים עברו היה קורא מרן שר התורה את המגילה בבית המדרש לדרמן, אולם מזה כמה חודשים מתפלל מרן במחיצת מניין קטן מבני המשפחה ותלמידים בסלון הבית.

לאחר קריאת מגילה הגיע השר אריה דרעי לברכה, דקות לאחר מכן יצא השר לירושלים לפגישה עם ראש הממשלה על משבר הגיוס. גם ח"כ משה גפני עזב את בני ברק בליל הפורים לטובת הפגישה עם ראה"מ, ביום הפורים קיבל גפני בביתו מאות בחורי ישיבה. כיאה ליו"ר ועדת הכספים יש לגפני חוברת מסודרת בה הוא רושם כמה נתן לכל ישיבה בכל שנה ושנה.

בישיבת גרודנא באר יעקב מציינים בסיפוק את ההכנסות מאגף חו"ל שבו התמקדו השנה, בוגרים וידידי הישיבה, ההתרמה התבצעה על ידי שליחת הודעות דוא"ל עם פרוספקט על הישיבה והמלצות מראשי הישיבה ורבני חו"ל במעלת הזכות בהשתתפות הכספית במגבית פורים ותרומה באשראי.

בישיבות בהן הכסף הנתרם נועד לישיבה עצמה מדווחים על עלייה גדולה בתרומות השנה, כמו התרומות לקרן הבנין 'בנה ביתך כבתחילה' להשלמת וגימור הבניין החדש של ישיבת בית מדרש עליון בראשות הגר"י אונגרישר אליו אמורים להיכנס לקראת הימים הנוראים הבעל"ט.

האדמו"ר מבעלזא שיגר השנה משלוחי מנות לגדולי ישראל בבני ברק, מרנן הגר"ח קניבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"ד לנדאו, בידי חבר מועצת עיריית בני ברק הרב ישראל משה פרידמן.

סגן רה"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן הגיע למסיבות פורים השונות ברחבי העיר. תחילה קרא את המגילה בישיבת "חוט של חסד" שבראשות הרב שלום ארוש, מיד לאחר מכן הגיע לישיבת הנוער ברמות בראשות הרב אברהמי, שם רקד עם הנערים ושיבח אותם שלא מסתובבים במרכז העיר אלא משתתפים במסיבת פורים באווירה דקדושה. עוד הגיע למסיבת פורים בשכונת גאולה במרכז העיר בביתו של נציג השכונה הרב יוסי רפאלי.

בנוסף הגיע לישיבת "משכן משה" שבראשות הרב מרדכי תמים, שם השתתף במסיבת פורים עם בחורי הישיבה, לאחר מכן הגיע לישיבת "אור החיים" שבראשות ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, שם רקד עם עשרות בחורי הישיבה והתברך מפי ראש הישיבה על סיועו ועזרתו עם חבר מועצת העיר פיני עזרא למימון מסיבת הפורים.

ביום פורים נכנס ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין לבית אחד מידידיו בעיר בית שמש, לביקור חג ושתיית לחיים. כאשר תם הביקור, אמר לו הידיד, שידוע כאדם בעל ממון, שיחכה רגע קט. ומיד נכנס לאחד החדרים, וזרק לעבר הגרש"ב חבילת שטרות מזומנים, שהכילו מאה אלף דולר במזומן – בשטרות של מאה דולר. למותר לציין את ההלם הרב ששרר במקום, שכן אותו תורם לא ידוע כעשיר מופלג עד כדי כך, חשוב להדגיש שאותו הגביר כלל לא היה מודע לכך שהגרש"ב סורוצקין יעלה לבקר בביתו וניכר שקיבל את ההחלטה על התרומה כששמע על מצב הרשת.

רבים מאנשי התקשורת החרדית השתתפו בלי פורים בבני ברק בסעודה בביתו של מנכ"ל המבשר משה פרוש, המארח מידי שנה ביתו כיד המלך, בין היתר נצפו ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל, חברי מועצת העיר אלעד שי נתן ואבי שטרן, אנשי התקשורת והפרסום מאיר גל, שעיה איצקוביץ, שלמה קוק, אריאל דרעי, אבי מימרן, אבי גרינצייג, יקי אדמקר, ארי גלהר, עקיבא וייס ועוד. במקום שימח הבעל מנגן מוטי שטיינמץ.

המסיבה ש'גנבה את ההצגה' השנה הייתה בביתו של איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים בביתר, שם נצפו רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', השר לבטחון פנים גלעד ארדן, שר הכלכלה אלי כהן, שר הרווחה חיים כץ, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, ח"כ אבי דיכטר, ח"כ דוד ביטן, סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון, הרב יצחק גולדקנופף ועוד. במהלך המשתה שר אמסלם לקודמו בתפקיד ח"כ ביטן את השיר המנחם "ואפילו בהסתרה".

השארת תגובה