הכירו: הרכבלית של חיפה

במסגרת תחרות בין בתי ספר בחיפה, נבחר השם למיזם הרכבל שיפעל בין טרמינל לב המפרץ דרך הטכניון ועד אוניברסיטת חיפה. חברת "יפה נוף" תחל בשבועות הקרובים בעבודות להקמת מערך ה״רכבלית״.

תחנת אוניברסיטת חיפה מפלס עליון
תחנת אוניברסיטת חיפה מפלס עליון
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

במסגרת תחרות בין בתי ספר בחיפה נבחר השם ״רכבלית״ למיזם הרכבל שיפעל בין טרמינל לב המפרץ דרך הטכניון ועד אוניברסיטת חיפה. במהלך התחרות הוצעו ע"י בתי הספר למעלה מ-50 שמות שונים למיזם ועוד עשרות שמות הועלו ע"י גולשים בדף הפייסבוק של העירייה. ה"רכבלית" מצטרפת לאמצעי תחבורה נוספים בעיר ביניהם ״מטרונית״ ו״כרמלית״ ששמותיהן נבחרו במסגרת תחרויות בין תושבי חיפה.

חברת יפה נוף צפויה להתחיל את העבודות להקמת מערכת ה״רכבלית״ כבר בשבועות הקרובים. העבודות תחלנה בטרמינל המפרץ ותימשכנה לאורך התוואי עד לאוניברסיטת חיפה. תקופת העבודות צפויה להימשך כשנתיים והיא תכלול הקמת תחנות, עבודות תשתית, הצבת עמודים ועוד. כמו כן, במהלך תקופת העבודות לא צפויה הפרעה למרקם החיים של התושבים בתוואי ההקמה בשל בנייה לגובה.

ה"רכבלית" הינה בשורה חלוצית בתחום התחבורה בישראל והיא תשמש כאמצעי תחבורה ציבורית המהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה. כמו כן עתידה ה"רכבלית" לשפר את הנגישות אל הטכניון ואוניברסיטת חיפה ובכך לאפשר לעשרות אלפי סטודנטים, אנשי מחקר ועובדים נוספים לוותר על הגעה ברכב פרטי ולהקל על מצוקת החניה בקמפוסים, ברחובות הסמוכים אליהם ובעומסי התנועה בצירים הראשיים במעלה הכרמל.

משך הנסיעה צפוי לעמוד על כ-10 דקות מטרמינל המפרץ לטכניון, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה, כאשר מהירות נסיעת הקרונית בין התחנות היא כ-18 קמ"ש. בשלב א', מערכת ה"רכבלית", תכלול 76 קרוניות בקיבולת מרבית של 1,200 נוסעים בשעה, בכל כוון של הרכבל בו זמנית. קרוניות הרכבל תצאנה בתדירות של כ-30 שניות כאשר כל אחת תוכל להכיל 10 נוסעים, 8 בישיבה ו2 בעמידה. הקרונית תאפשר גישה מלאה ונוחה לאנשים עם מוגבלות. כמו כן, התשלום יבוצע באמצעות כרטיסי רב-קו.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הפרויקט, שיהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר, ישפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ויעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית, על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן, הרכבל יקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.

"מדובר במהפכה בתחום התחבורה הציבורית בישראל בכלל ובמטרופולין חיפה בפרט. עשרות אלפי הסטודנטים ואנשי המחקר מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה שיגיעו מחוץ לעיר יוכלו לוותר על הרכב הפרטי ולנסוע בתחבורה הציבורית נוחה, מהירה ובטוחה יותר", הוסיף השר כץ. הרכבל יגיע גם למגדל האוניברסיטה שהינו אחד מנקודות התצפיות היפות בארץ.

ראש עיריית חיפה יונה יהב: ״בעוד כשלוש שנים ה'רכבלית' תצטרף לשורה של אמצעי תחבורה מתקדמים הפועלים במטרופולין ביניהם קווי אוטובוס, קווי מטרונית, רכבת ישראל וכרמלית. אין ספק שה'רכבלית' תשפר את איכות חייהם של התושבים ותסייע לאלפים לוותר על נסיעה ברכבם הפרטי תוך הסתמכות על מערך התחבורה הציבורית החדשני של העיר״.

השארת תגובה