מעמד כבוד התורה ב"אוצר התורה"

לרגל התחלת לימוד החומש בת"ת "אוצר התורה" חניכי הישיבות בקרית אתא. בהתרגשות גדולה וברוב פאר והדר, במעמד רבנים הורים וסבים נערכה מסיבת חומש לתלמידי כיתה א'בת"ת אוצר התורה שע"י ברכת ישראל.

את בימת הכבוד עטרו ילדי החמד מלובשים אפודות בדמות ספר תורה ועליהם כתר תורה מוזהב. אשר הפגינו בקיאות מדהימה בפסוקי חומש ויקרא ובמתן תשובות בהירות ומדויקות בפרשת בראשית לשאלותיו של המלמד הרב מנחם ליברמן, תוך שילוב שירי שמחה ורגש שהולחנו וחוברו במיוחד לערב גדול זה.

כל הורה ואורח קיבלו בכניסתם לאולם חוברת מהודרת המציגה את תכנית המעמד, פסוקי התורה, שאלות ותשובות, השירים ודבר נציג התלמידים, בכדי שיוכלו לעקב אחר כל המעמד הגדול.

את הערב פתח בהודאה לה' המנהל הרב שלום חמו, על ההצלחה הגדולה בהקמת בית חינוך-תלמוד תורה המיוסד על טהרת הקודש ודעת תורה צמודה, תוך שאיפה מתמדת לגדל ולרומם בתורה ויראת שמיים את צאן קדושים לידיעת התורה ולאהבת ה'. ואכן פניהם הטהורות של חתני המסיבה ובקיאותם המופלאה מעידים על עמל והשקעה בל יתוארו. בנוסף להעמדת הערב אשר מכל פינה היתה ניכרת מחשבה ושימת לב ליצירה מושלמת כיאה למעמד כבוד התורה, אשר לדברי המשתתפים טרם נראתה כמוה.

ביראת כבוד הוקרא מכתבו של רבי צבי גרינהוייז, אשר מנהיג ומכוון כל עניני הת"ת בהתייעצות מתמדת: "השמחה מלאה ליבי בביקורי בת"ת החדש חניכי הישיבות "אוצר התורה" קרית אתא שע"י עמותת ברכת ישראל. בראותי ילדי חמד כולם ממשפחות חשובות ומכובדות ואת המלמד היקר אשר הדרת פניו מעיד על יראת שמים שלו, וכל מה שמלמדים לילדים בין בכיתה א' בין במכינה, הוא תחת עין הביקורת שלי, על מנת שהילדים הרכים יקנו אהבת תורה ויראת שמים ומדות טובות בס"ד גדולה, וכל זה בניהולו של המנהל המסור הרב שלום חמו שליט"א, בהתיעצות אתי על כל צעד ושעל. ..ויה"ר שיתקיים בת"ת המיוחד והנפלא הזה, "ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאד" עה"ח צבי הירש גרינהויז.

לאחר מכן הוזמן בכבוד רב מנכ"ל הת"ת הר' עמרם אילוז לשאת דברי ברכה לקול מחיאות הכפיים של הקהל, המבטא את הערכתו הרבה לפועלו ולמסירותו לתשב"ר, ואשר מעמיד ומשכלל בית יוצר גדול זה, אשר שמו הטוב הולך לפניו, ולא חוסך מאומה להחזקת מקום קדוש זה.

את הערב כיבד בנוכחותו רב קהילת חניכי הישיבות בקרית אתא, רבי אלדד סבג, אשר הרחיב במעלת לימוד תשב"ר והסמיך לדברי חז"ל: "אתי קומץ דידכו ודחי לעשרת אלפים כיכר כסף דילי", דברי המן למרדכי. אף ציין את הקשר הרצוף עם מנהל הת"ת הרב שלום חמו העושה לילות כימים להצלחת התלמוד תורה, ורואה ברכה בעמלו. וכן את המנכ"ל הר' עמרם אילוז על התמסרותו ללא גבול להחזקת התלמוד תורה.

במרכזו של הערב עמדו חתני המסיבה אשר הפליאו את השומעים בבקיאות מדהימה בפרשת בראשית ובפסוקי פרשת ויקרא, בשילוב שירי רגש ושמחה בדיוק נפלא. בניצוחו של המלמד הרב מנחם ליברמן. ניכר היטב על פני התלמידים אהבתם והערצתם לרבם אשר השקיע בהם רבות עד שהגיעו למעמד נשגב זה. במיוחד היה מרגש לשמוע את תשובתם הברורה והקולעת לשאלות המלמד.

עם סיום המסיבה הוענק לכל תלמיד חומש מפואר. ויחדיו האבות ובנים פרצו בריקודים ושירה לכבודה של תורה. בהודאה על העבר ובקשה על העתיד כי יוסיף השי"ת עלינו כהנה וכהנה, אמן.

השארת תגובה