המכרז התעכב, המדינה חסכה מיליארד וחצי

שותפות סינית-גרמנית נבחרה להתקין את תשתיות ואת מסילות הרכבת הקלה בבת ים • מאחורי הזכייה: החלטה לביטול מכרז שהתגלתה כפֵנוֹמֵנָלִית

ים נטע 1
ים נטע 1

בשבוע האחרון, התחילה חברת נט"ע – הבונה את הרכבת הקלה בגוש דן – להניח את התשתית הרכבתית של הקו האדום במקטע העילי בבת ים. באותו זמן, התברר כי מכרז שהתעכב חסך למדינה סכום עתק, הנה תיאור הדברים של אנשי נט"ע:

"בצילום רואים את התעלות בהן יותקנו תשתיות התקשורת והבקרה מתחת למסילה. באותו זמן, במשרדי נת"ע בחולון התכנסה ועדת המכרזים של החברה להכריז על החברה שנבחרה להתקין את התשתיות ואת המסילות: שותפות של חברות סיניות בשיתוף פעולה עם החברה הגרמנית המפעילה את המטרו של ברלין".

"בשנה שעברה ביטלנו מכרז לספק המערכות בשל הצעות מחיר מנופחות. תוצאות המכרז החדש מוכיחות שזו הייתה החלטה נכונה: הצלחנו לחסוך לקופה הציבורית מיליארד וחצי שקל (כן!) וגם להישאר במסגרת לוח הזמנים שהתחייבנו אליו".

השארת תגובה