ניסו לכרות ביטקוין בכור גרעיני – ונעצרו

מדענים רוסיים ניסו לכרות את המטבע הוירטואלי ביטקוין באמצעות מחשב-על בכור גרעיני בו הם מועסקים, שירות הבטחון הפדרלי ברוסיה עצר את המדענים

ביטקוין
ביטקוין

כריית ביטקוין כבר הפך מזמן למוצר לא זול בעליל ועלות כריית מטבע דורשת משאבים מיוחדים ואנרגיה לא מעטה. כך למשל, על מנת לכרות מטבע אחד בישראל תיאלצו להיפרד משבעת אלפים דולרים בקירוב – וזה עוד לפני שדיברנו על המחשבים היקרים הנדרשים לצורך כך. שכן כריית המטבע דורשת משאבי מערכת מתקדמים עם מעבדים גרפיים מתקדמים ביותר.

על פי הדיווחים בכלי תקשורת ברוסיה, עצרה בשבוע שעבר שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (המוכרת יותר בשמה הקודם, ק.ג.ב.) מספר מדענים שעובדים במתקן הגרעיני הסודי בסארוב, בחשד כי ניסו לכרות ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים נוספים באמצעות מחשב-העל הנמצא בכור. מאחר והמחשב המסווג אינו אמור להיות מחובר לרשת, ברגע שחיברו אותו המדענים לרשת במטרה לכרות את המטבעות, נשלחה התראה לאבטחת המתקן הגרעיני – ואלה מיהרו לעצור את המדענים.

בעבר דווח לא פעם על מחשב-העל שבמתקן הגרעיני בסארוב, הנחשב לאחד המתקנים המסווגים ביותר של שירות הביטקוין הרוסי, ותפקידו לבנות ראשי נפץ גרעיניים מתקדמים ביותר. על פי הדיווחים, מדובר באחד המחשבים המתקדמים בעולם, שמציע ביצועים של 1 פטה-פלופ או 1,000 מיליארד ביצועים בשנייה. כך למשל, דווח בעבר כי פצצת האטום הראשונה של ברית המועצות יוצרה במתקן החשאי בסארוב. שמו של המתקן נקשר גם בדיווחים על הפולוניום-210, החומר הרדיואקטיבי, שבו נעזרו לכאורה סוכנים רוסיים, כדי להרעיל למוות את אלכסנדר ליטוויננקו, הסוכן הרוסי שערק למערב. כאשר על פי הדיווחים הוא יוצר באתר המדובר.

בשנת 2014 נעצר עובד סוכנות המדע הפדרלית בארצות הברית, ה-NSF, לאחר שהשתיל תוכנת כרייה בשתי מחשבי-על של הסוכנות, ששווים 150 אלף דולר, על מנת לכרות ביטקוין. אז הספיק העובד לכרות ביטקוין בשווי 8,000 דולר בלבד, מאחר ושווי המטבע נסחר אז במחיר זול יחסית. במקרה אחר, נעצר באותה השנה סטודנט בהרווארד לאחר שהשתמש ב-Odessy, מחשב העל של האוניברסיטה על 14 אלף ליבות המחשוב שלו – כדי לכרות Dodgecoin.

תגובה אחת
השארת תגובה