"אבא לא הספיק להתפלל בסידור החדש"

עדותו המצמררת של הרב דניאל בן גל שבנו איתמר נרצח בשבוע שעבר על ידי מחבל בצומת אריאל, כפי שסופרה במהלך ביקור הניחומים של האדמו"ר מקרעטשניף • "בקרובי אקדש" אמר האדמו"ר

האדמור מקרעטשניף אצל משפחת בן גל (5)
האדמור מקרעטשניף אצל משפחת בן גל (5)

אלפים מתושבי העיר נהרו ביום חמישי שעבר לעבר רחוב ההגנה 46 ברחובות, שם ישבו 'שבעה' באותה עת ולמשך שעות ספורות בלבד, בני משפחת בן גל, מהמשפחות המוכרות יותר בעיר שנאלצה להתמודד עם האסון הקשה והמזעזע שפקד אותם ביום בהיר וללא התראה מוקדמת כאשר בנם איתמר הי"ד נרצח מדקירות סכין על ידי מחבל בן עוולה בצומת אריאל, שעה שעשה את דרכו בחזרה לביתו, בסיומו של עוד יום עבודה שגרתי.

בין המבקרים הרבים שהגיעו לנחם את המשפחה השכולה, נצפו תושבים רבים מהעיר ומחוצה לה לצד רבנים ואישי ציבור כדוגמת הרב הראשי לישראל לשעבר הרב בקשי דורון, הדיין הרב בארי מאשקלון רבנים נוספים ובתוכם כמובן, רבני העיר.

הרב בן גל המתגורר בשכנות לקרית קרעטשניף זכה לביקור ניחומים מיוחד מהאדמו"ר הממעט לצאת את ביתו. בדבריו אמר האדמו"ר, כי המקרה המצער והמזעזע שפקד את בני המשפחה, דורש מכל אחד ואחד מאתנו השכנים לפשפש במעשיו ולערוך חשבון נפש.

"בקרובי אקדש", המשיך האדמו"ר, "לא כל אחד זוכה להיהרג על קידוש השם. אנחנו השכנים צריכים לפשפש במעשנו, לבכות ולהתאבל, אבל אתם זכיתם שבנכם עלה כעולה על קידוש השם".

אף לא אחד מהנוכחים נותר אדיש כאשר האבא הרב דניאל שיחזר את הימים האחרונים של בנו וסיפר את הסיפור הבא. "ביום חמישי האחרון ערכנו את האזכרה לאמי ע"ה, איתמר הגיע לרחובות, השתתף באזכרה וחזר הביתה ל'הר ברכה', למחרת חזר יחד עם אשתו והילדים ועשה אצלנו את השבת".

האבא ממשיך, "במוצאי השבת לפני שנפרדנו, הענקתי לאיתמר את הסידור שהוצאנו לרגל האזכרה של אמי ע"ה. עכשיו, היתומה הגדולה אומרת לי, סבא, הנה… זה הסידור שנתת לאבא שלי אבל תדע לך… הוא לא הספיק להתפלל בו…" שיחזר האב בקול נרגש כשהוא מסיים, "בסך הכל הילדה רק בת 7"…

"אני יודע בדיוק מה זה יתומים ומה זה אסון", אמר האדמו"ר, "אמנם לא על רקע לאומני, אך אבי זצ"ל נפטר בגיל 44 ומשימת גידול היתומים נפלה עלי, אני יודע מה להתמודד עם בעיות שכאלו. זה בכלל לא פשוט".

בהמשך סיפר האב לאדמו"ר על ההתפתחות המבורכת של היישוב 'הר ברכה' בו התגורר בנו והביע תקווה להרחבת היישוב, "הגיעו לשם בימי ה'שבעה' כל מיני שרים, ואנחנו מקווים שהם יגדילו את היישוב ל- 800 יח"ד"

אלא שהאדמו"ר השיב, כי היום כשהם באים יש לזה פחות משמעות, "אותם אלו שיש להם השפעה, נראה אותם מתעניינים אחר כך בשלום הילדים, הנכדים, לא בנסיבות שהובילו אותם כעת ליישוב".

"לצערנו ניתן מעט מאוד לסמוך על ההבטחות שלהם המותאמות לרוב לסיטואציה ולאירוע בו הן נאמרות". אמר האדמו"ר.

השארת תגובה