שר הביטחון מקים צוות לגיבוש חוק הגיוס

מעלים הילוך: שר הביטחון הודיע כי הקים צוות במשרד הביטחון אשר יגבש את חוק הגיוס • ליברמן: ״צוות ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית״

פרוש גפני ליברמן צילום יוסי רוזנבוים
פרוש גפני ליברמן צילום יוסי רוזנבוים

מעלים הילוך: שר הביטחון הודיע הערב כי הקים צוות אשר יגבש חוק גיוס מחודש, הצוות המקצועי יפעל תחת משרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה"ל. בראש הצוות עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, וחברים בו אכ"א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון. בהודעת נכתב כי ״הצוות ישלים את עבודתו ויגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון״.

שר הביטחון ליברמן אמר ״הגיוס לצה"ל הוא נושא יותר מדי חשוב, מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות. זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה"ל ובמשרד הביטחון״. ליברמן הוסיף כי ״לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית."

בכירים במפלגות החרדיות: ליברמן יכול להפתיע לטובה, אנחנו לא מחוייבים לועדה שהוקמה בניגוד להסכמים, אם ייצא מהועדה נוסח טוב נשתמש בו. בינתיים אנחנו ממשיכים לגבש את החוק שלנו.

ש״ס ו׳יהדות התורה׳ פירסמו תגובה משותפת: ״חוק הגיוס הוא החלק המרכזי בהסכם הקואליציוני שלנו עם ראה׳מ והליכוד, וההחלטות בנושא זה נבחנות במבחן התוצאה. אנו נניח הצעת חוק על שולחן הכנסת, שלה הסמכות לאשר ולקבוע את המדיניות, ולאשר את החקיקה״.

בכולנו בירכו על הקמת הצוות, חברת וועדת הגיוס שהוקמה ע״י ראה״מ והמפלגות החרדיות מירב בן ארי אמרה ״החלטה נכונה של השר ⁦‪אביגדור ליברמן‬⁩, זוהי החלטה מקצועית שחייב לגבש פורום צבאי ולא פוליטי. שמחה לותר על תפקידי בועדה שמראש ידעתי שיש איתה בעיה״.

השארת תגובה