"אנחנו לא סרדינים": מחאת הסטודנטים החרדים

צפיפות, איחודי קורסים, והתעלמות – סטודנטים חרדים זועמים על היחס בפקולטה למשפטים של קרית אונו, ופותחים בצעדי מחאה • תיעוד

סטודנטים חרדים בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו ירושלים, פותחים בצעדי מחאה נגד ההנהלה. בשל צפיפות בכיתות ואיחודי קורסים, שלדבריהם מביאה למצב בלתי אפשרי, בו לא ניתן להתרכז בשיעורים ולהאזין למרצים.

"בשבוע שעבר, אנחנו מגיעים לקורס ומגלים שאיחדו את הכיתה שלנו עם כיתה של שנה ב'", אומר אחד מתלמידי שנה א'. "האולם היה צפוף, עשרות תלמידים בכיתה אחת, הייתה מהומה אדירה ואף אחד לא הצליח ללמוד".

לטענת התלמידים, לא מדובר במשהו חד פעמי, אלא בהליך עקבי של קיצוצים במרצים ואיחוד קורסים, במטרה לחסוך על חשבונם. "אנחנו מתוסכלים מהזלזול המתמשך, יש פה כאוס מוחלט, שילמנו עשרות אלפי שקלים ללימודים, ועכשיו הם עושים בנו כראות עיניהם, הלימודים הפכו לבלתי אפשריים", דברי הסטודנט.

הערב, אמורה להתקיים הרצאה בדיני קניין, במסגרת לימודי התואר במשפטים, אותו יעביר הד"ר חיים זיכרמן. גם בקורס זה, איחדה ההנהלה תלמידים משתי כיתות.

לפני שעה קלה, הגיעו סטודנטים לכיתה ורשמו על הלוח "בכיתה זו יש היום שביתה, אנחנו לא סרדינים". לא ברור עדיין כמה תלמידים עומדים מאחורי השביתה והאם ההרצאה אכן תישאר מיותמת.

בקמפוס החרדי קרית אונו הגיבו לדברים: "הקריה האקדמית אונו הינה חלוצה בהנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיה החרדית. במסגרת זו ימשיכו הסטודנטים שלנו ללמוד מהמרצים הטובים ביותר, וליהנות מתשתיות פיזיות ברמה גבוהה שיאפשרו להם לימודים באופן נח ומיטבי. נמשיך לפעול כך."

4 תגובות
  1. השיעור אכן בוטל. בגלל רישום לא מספק הם מאחדים כיתות ופוגעים בתלמידים

  2. דו”ח הוועדה להערכת איכות לימודי המשפטים במסגרת החרדית של הקריה האקדמית אונו
    בישיבתה ביום י”ד בחשון תשע”ז, אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצות ועדת המשנה להבטחת איכות והחליטה כלהלן:
    ח. על התרגילים להינתן בקבוצות קטנות יותר במסגרתם יתאפשר דיון והעמקה בנושא הקורס.

    אונו מצפצפים על המל"ג!!!!

  3. הענין הוא לא רק הצפיפות!!!
    זה רק נדבך אחד ברצף הזלזול בסטודנטים לאחר שנרשמו ללימודים.
    מתייחסים אל הסטודנטים החרדים שלהם כ״לקוחות שבויים״!!!

  4. אונו בקריסה. מזלזלים בסטודנטים לוקחים מהם שכ"ל מטורף ולא נותנים תנאי לימוד מינמליים זה מתחיל להתפוצץ להם בפרצוף…אבל את הסיבו על המגזר הם כבר עשו מצידם לקפל את הבסטה חבל ועצוב שכך זה נראה…

השארת תגובה