בעלזא שברה שיא בקמפיין דיגיטל חרדי

הישג כלכלי לחסידות המפוארת: יעד התרמה של 6 מיליון שקל גויס בתוך כיממה והתרומות המשיכו לזרום מכל רחבי הציבור החרדי • הוראת האדמו"ר הפכה לצו השעה והוכיחה את עצמה

בעלזא
בעלזא
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

לצד הפורומים הרשמיים של אנשי הפרסום והדיגיטל החרדים, סערו וגעשו השבוע קבוצות הנייעס השונות ברשתות החברתיות, לאחר שקמפיין ענק לגיוס תרומות למוסדות בעלזא 'השתלט' על כל מרחבי הרשת.

המדובר הוא בקמפיין "הנני". קמפיין ענק ונרחב ששבר בשבוע האחרון שיא רשתי בדיגיטל החרדי, בעוד הספרות שבדף ההתרמה האינטרנטי מתעדכנות בלייב, כאשר בין לבין האתר קורס מעומס כניסות.

במסגרת הקמפיין, שכלל כמובן גם מוקד ענק ופעל להתרמות אוף-ליין בקרב חסידי בעלזא שאינם נגישים למערכת ההתרמה המקוונת, הוקמו חפ"קים ומטות מיוחדות, כאשר על כל צוות הוטלה משימה שונה בתחומים ובריכוזים שונים. אם הייתם נכנסים לביקור קצרצר במרכז העולמי של החסידות בקריית בעלזא בירושלים, הייתם חולקים גם אתם את ההרגשה שמדובר במשהו גדול בהרבה ממה שהכרנו.

עם זאת, עיקר הפעילות התמקדה דווקא בדיגיטל. שם קיבלה הוראת מרן האדמו"ר מבעלזא, כי על כל אחד מהחסידים להביא לפחות 10 תורמים מבחוץ, משמעות מיוחדת. הרשתות החברתיות הוצפו בסרטוני התרמה שתועדו בהם רבנים וראשי ישיבות מכל קצות הקשת ביהדות החרדית, לינקים לעמוד ההתרמה ואינסוף מודעות. כך גם הוצפו מאות אלפי מיילים, בתוככי המגזר ומחוצה לו, בפניות להתרמת ההמונים. כך למשל, רק ההודעה שהופצה ממערכת התוכן 'בחזית' הציפה קרוב למאה אלף כתובות מייל.

על מנת להניע את הציבור לפעולת ההתרמה, כמו גם המטרה להביא לתרומות גדולות ונכבדות, עלה הקמפיין תחת הכותרת "היום יש לך כוח פי-2 להיות חלק ממוסדות בעלזא", כאשר על כל שקל שתרמו הגולשים, היו נגידים שהכפילו אותו בתרומה בסכום זהה, ושמם אף התנוסס בעמוד ההתרמה. מכיוון שיעד הקמפיין עמד על 6 מיליון שקלים, השיגו ב'מרכז מוסדות בעלזא' הבטחה מאותם הנגידים להכפלה עד לסכום כולל של 3 מיליון שקלים.

אלא שההצלחה המסחררת הביאה לכך שהיעד הושג לקראת שעות הערב, מספר שעות לפני סיום הקמפיין. ב'מרכז מוסדות בעלזא', שהוצאותיו החודשיות מסתכמות בסכום הגדול בהרבה גם משש מיליון שקלים, הבינו ששברו שיא ובחרו שלא לסגור את עמוד ההתרמה. סכום היעד עלה בעוד 2.5 מיליון שקלים ואת תמונת הקרדיט לנגידים המכפילים החליפה תמונתו של מנכ"ל המוסדות הערשל פרקש, לצד ציטוט כי בזכות הכוח שהעניק לו הציבור הוא מתחייב להשיג תורמים להכפלה של שאר הכסף שיתרמו.

יש לציין כי אין זה הקמפיין הראשון של הממסד החרדי לגיוס תרומות ברשת. הראשונים לזהות את ההצלחה היו 'קופת העיר', המשתמשים בשירותי הקידום של משרד 'טורבו' ו'בחזית' בדיגיטל החרדי, וכיום מתרימים עשרות ארגוני תורה וחסד חרדיים במרחבי הרשת. אך קמפיין בסדר גודל כזה, כמו גם חשיפה אדירה כל כך ועובדת היותה משויכת באופן רשמי לאחת הקהילות הגדולות במגזר, אין ספק שטרם הכרנו. ימים יגידו אם מדובר בפרצת דרך משמעותית בעידן הטכנולוגי, שככל שהסכנות בו רבות, נראה כי אפשר גם להשתמש בו לטובה.

השארת תגובה